L’equip d’Oriol Mena i Jaume Betriu, Granja l'Ametlla - Motos Chesca, guanya la XLIV edició de les 24 Hores Internacionals de resistència en ciclomotors de la Vall del Tenes - Gran Premi Barnasfalt, completant 509 voltes al Circuit de Can Montcau.
Aquest passat cap de setmana, el Circuit de Can Montcau ha estat l'escenari d'un emocionant esdeveniment del motor: la XLIV edició de les 24 Hores Internacionals de resistència en ciclomotors de la Vall del Tenes - Gran Premi Barnasfalt.
Amb un total de 33 equips inscrits i 134 pilots. ha quedat palès, un any més, que la cursa té un futur molt comprometedor i que Lliçà d'Amunt és un referent del món del motor.
Enguany, ha estat una cursa molt dura i exigent a nivell físic i també molt tècnica pel canvi de traçat que s'ha realitzat aquest any per buscar la duresa, la diversió i la tècnica que requereix una cursa de resistència. Una edició de molta calor i també passada per pluja diumenge el matí, fet que ha suposat assistència mèdica en diverses ocasions per lesions dels pilots, totes elles de caràcter lleu.
Pel que fa els equips inscrits, hi ha hagut: 1 equip S20, 2 equips internacionals, 1 equip femení, 5 equips Master 40 i 5 equips locals dels diversos municipis de la Vall del Tenes. L'organització destaca la continuïtat de la participació femenina en els darrers anys, enguany amb 6 pilots, i també la participació internacional, amb 13 pilots en aquesta edició, francesos i italians, i una gran participació de mecànics i caps d'equips internacionals provinents de Mèxic, Japó, Xile, entre altres. Aquestes xifres demostren el constant creixement i la internacionalitat de la cursa.
La mitjana d'edat de pilots d'aquesta edició ha estat de 30 anys, destacant el pilot més veterà de 60 anys i el més jove de categoria competitiva amb 14 anys. Destacar que aquest any s'ha creat una nova categoria no competitiva anomenada 24H Experience, on s'ha estrenat el dorsal 88, "Los Chincetas", amb 6 pilots i on ha corregut el pilot més jove amb tan sols 12 anys, quedant a la posició número 10 de la classificació general.
El guanyador de la categoria general (G3, motors refrigerats per aigua) ha estat el dorsal 87, Granja l'Ametlla - Motos Chesca, amb els pilots Mena, Ceballos, Dominguez i Betriu amb un total de 509 voltes. La setena victòria per Mena i la segona de Betriu. El motor de la màquina guanyadora d'aquesta edició es tracta de GCR Casas Racing.
El segon classificat de la categoria general, ha estat amb només 9 voltes menys, l'equip amb el dorsal 19 i ells són RRB Racing amb els pilots Cortés, Aguilar, Sánchez i Fontova. Tots ells amb un gran palmarès de les darreres edicions. Finalment, el tercer classificat ha sigut el dorsal 29 J&D Yasuni amb els pilots Dogglio, Giacchero, Pavoni i Truyol amb un total de 493 voltes. Un equip compost per pilots internacionals i locals, i el qual ha acabat la cursa amb només dos pilots.
Pel que fa a la resta de categories, els guanyadors absoluts han estat:
El canvi d'horari de la cursa ha sigut el principal protagonista d'aquesta edició, la cursa va començar dissabte a les 17 hores i va finalitzar diumenge a les 17 hores. El balanç de l'organització és positiu tot i que es valorarà diversos paràmetres per acabar de confirmar la continuació d'aquest horari. Destaquem novament l'èxit d'afluència de públic.
Aquesta edició també s'ha treballat per a una redistribució de la Zona Village, la qual ha quedat més recollida i ha ofert un espai de restauració, stands, foodtrucks, concerts i espectacles, i un ampli ventall d'activitats d'entreteniment per a tots els assistents des de divendres fins dissabte. Seguint aquesta distribució d'espai, el canvi de la zona de paddock i boxes s'ha valorat molt positivament per part dels equips, fet que els hi ha permès més comoditat i agilitat durant tota la cursa.
A més, s'ha ampliat el servei de bus llançadora gratuït durant el matí de diumenge per facilitar l'accés al recinte des del centre de Lliçà d'Amunt, amb la col·laboració de TLA Lliçà d'Amunt. Un mitjà de transport que cada cop agafa més força i facilita l'assistència del públic, i permet ser una cursa més sostenible. En aquest sentit, cal destacar també que amb la col·laboració de Residus Cirera com a patrocinador de la cursa es vetlla per un sistema de reciclatge i gestió de residus sostenible durant tot el cap de setmana i poder disposar d'un espai més net.
Finalment, cal fer una especial menció a l'exhibició infantil de dissabte a la tarda amb l'acadèmia Motoffroad, que va ser tot un èxit amb més de 60 inscrits i a on es van poder veure joves promeses, que ben segur en uns anys estaran competint en campionats de motocròs i enduro.
L'organització Grup 24 Hores, compost per desenes de voluntaris, expressa el seu més sincer agraïment als patrocinadors oficials, col·laboradors oficials, institucions públiques i a l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt. Així com el secretari general, Abel García de la Conselleria d'Esports que va donar el tret de sortida d'aquesta edició. També a totes les persones participants que han fet possible aquesta 44a edició amb un èxit rotund.