S'aprova el Reglament del nou Centre Municipal Compartit d'Activitats Empresarials

Última revisió 27-07-2020 15:18
27/07/2020

El Ple ordinari del passat dijous 23 de juliol va aprovar per unanimitat el Reglament que ha de regular el funcionament del nou Centre Municipal Compartit d’Activitats Empresarials, que es posarà en marxa, si tot va bé, a mitjans de setembre.

El reglament estableix les bases que regularan la gestió d’aquest nou servei basat en la utilització d’espais habilitats per desenvolupar activitats empresarials, per part d’empreses de nova creació o en procés de consolidació, prioritàriament amb un màxim de 5 anys d’antiguitat i engegades per persones emprenedores empadronades al municipi. La utilització dels despatxos s’establirà mitjançant conveni de cessió d’usos, per un termini no superior a 12 mesos, que podrà ser prorrogat fins a un màxim de tres anys.

Les empreses allotjades del Centre Municipal Compartit d’Activitats Empresarials podran comptar també amb el suport del Servei d’Empresa i Ocupació de la Vall del Tenes (SEOVT) pel que fa a serveis complementaris d’assessorament empresarial, tramitacions i formació vinculada.

Aquest espai se sumarà a la resta d’espais d’allotjament empresarial d’iniciativa municipal de la comarca (Caldes, Cardedeu, Les Franqueses i Granollers).

A finals de juny, l’Alcalde acompanyat d’alguns regidors de  l’equip de govern van visitar les obres del Centre Municipal Compartit d'Activitats Empresarials, que ha portat a terme la Brigada d’obres municipal, i que han consistit en l’habilitació d’un espai d’Els Galliners o antigues Cases dels mestres, on actualment hi ha l’Escola de Música, concretament al xamfrà entre l’avinguda dels Països Catalans i el carrer de Barcelona.

Actualment, les obres ja estan acabades i s’està enllestint l’adequació a nivell tecnològic. L’espai disposa d’un rebedor d’accés, un despatx de reunions, un lavabo i una sala comú amb quatre llocs de treball separats per mampares amb un espai d’office. Es preveu poder oferir serveis de subministraments, connexió a Internet de fibra òptica, manteniment i neteja, alarma de seguretat, domiciliació fiscal de l’empresa, despatx de reunions compartit amb projector i altaveus, arxiu i autoservei d’impressora i fotocòpies.

Juntament amb l’aprovació del Reglament del Centre Municipal Compartit d’Activitats Empresarials, el darrer Ple ordinari va aprovar per unanimitat les bases de les subvencions per a microempreses, comerços i treballadors autònoms del municipi, i les subvencions destinades als establiments de restauració. Totes aquestes iniciatives formen part del segon document de mesures municipals treballat entre l’equip de govern i l’oposició per combatre els efectes del Coronavirus, principalment en aquests sectors.