Durant els mesos de febrer i març, l’Ajuntament va iniciar un procés participatiu obert a la ciutadania per definir la forma, usos i activitats de dos àrees verdes del nostre municipi, que s’han anomenat el Parc de Ca l’Artigues i el Parc de Palaudàries, amb els objectius d’aportar una major qualitat ambiental i paisatgística als barris, i millorar i crear nous espais de socialització a l’aire lliure.
En aquest procés participatiu, a càrrec de l’empresa Baobab Estudio, es va convidar de manera especial les entitats locals i les AMPES dels centres educatius.
Aquestes dues zones verdes són properes a escoles; l’Escola Rosa Oriol i Anguera en el cas del Parc de Ca l’Artigues, i l’Escola Bressol Municipal Palaudàries i l’Escola Miquel Martí i Pol en el cas del Parc de Palaudàries.
El Parc de Ca l’Artigues anirà de l’Escola Rosa Oriol i Anguera, passant pel Centre Cívic Ca l’Artigues i fins arribar al Patinòdrom de Ca l’Esteper.
El Parc de Palaudàries anirà de l’Escola Miquel Martí i Pol, passant pel Centre Cívic i el Casal de la Gent Gran de Palaudàries i fins arribar al CAP d’aquesta zona.
El resultat del procés participatiu es va fer públic el passat 16 de novembre en dues sessions, al matí al Centre Cívic Ca l’Artigues i a la tarda al Centre Cívic Palaudàries.
Els projectes del Parc de Ca l’Artigues i del Parc de Palaudàries, que inclouen replantar arbres, accessos, sorrals, circuits, elements lúdics per a diferents grups d’edat i zona de pícnic, es portaran a terme per fases.
Documents
El govern municipal us anima a participar en el procés participatiu que sota el lema “Lliçà creix amb tu” per pensar entre tots i totes quin és el centre urbà que volem.
Ll’Ajuntament va signar un conveni amb l’Institut Català del Sòl (Incasòl) per al desenvolupament urbanístic estratègic del municipi, que es concreta en els sectors Centre-Can Guadanya Vell i Centre-Can Francí, amb l’objectiu de definir un sector com a nou centre urbà de la població on s’hi desenvolupin activitats residencials, comercials i terciàries. Aquest projecte urbanístic implicarà la construcció d’entre 600 i 700 habitatges al centre del municipi, dels quals prop de 200 seran en règims protegits, en una superfície d’unes 12 hectàrees delimitada pel carrer de la Fàbrica, al sud; el carrer de l’Aliança, al nord; l’avinguda dels Països Catalans i el riu Tenes, a l’est; i els carrers d’Anselm Clavé i Sala Ambròs, a l’oest. Aquest espai urbà és majoritàriament de propietat privada i s’utilitza actualment com camps de conreu i aparcament. Aquest projecte, a més de potenciar el centre urbà, donarà sortida a la necessitat d’habitatge assequible i de lloguer per a gent jove i gran. I també s’ampliaran els metres quadrats del municipi destinats a activitat comercial i serveis de proximitat, que revertiran en l’ocupació. I es preveu que els baixos dels blocs es destinin a usos comercials.
El projecte també compta amb el suport tècnic entre la Universitat Politècnica de Catalunya per a l’assessorament en el desenvolupament d’aquest sector centre, amb l’objectiu de realitzar el seguiment, supervisió i anàlisi de les propostes de desenvolupament urbanístic del sector redactat i tramitat per l’Institut Català del Sòl.
El procés de participació ciutadana que es porta a terme en relació a la creació d’un nou centre per Lliçà d’Amunt que està desenvolupant l’Incasòl va a càrrec de l’empresa Col·lectiu Punt 6, adjudicatària d’aquests treballs. Les sessions de treball s’han iniciat aquest mes de setembre.
Els Pressupostos Participatius són una forma de decidir, entre tots els joves que hi participin, com s'utulitza una part del pressupost que la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt destina a activitats per a Joves. L'objectiu és que els i les joves puguin participar de la presa de decisions i desenvolupar les activitats que es fan al municipi.Retorn del procés
Procés participatiu
La regidoria d’Infància i Joventut posa en marxa, un any més, els Pressupostos Participatius, amb l’objectiu de continuar fomentant la democràcia participativa entre els joves del municipi.
L’Ajuntament torna a fer una crida als i les joves del municipi, els quals decidiran quines activitats i projectes autogestionats es desenvoluparan durant l’any 2020 per a joves a Lliçà d’Amunt.
Els grups de joves d’entre 14 i 30 anys que elaborin propostes podran presentar-les abans del 13 de desembre a l’Espai Jove El Galliner, a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) o mitjançant el web www.espaijovegalliner.cat.
Un cop presentades les propostes, el personal de la regidoria ajudarà als i les joves a definir en detall els projectes i activitats per fer-les públiques en suport de vídeo.
Posteriorment, les propostes entraran en un procés de votació popular per internet durant el mes de gener.
Les propostes més votades seran les que es duran a terme l’any 2020.
S’anul·la l’edició d’enguany del Lliçanenc de l’Any
Aquest any, la ciutadania era l’encarregada de suggerir candidats a Lliçanenc de l’Any. El període per fer les propostes era de l’1 al 10 de febrer. Però, davant la manca de participació i de propostes, la Comissió del Lliçanenc de l’Any ha decidit anul·lar l’edició d’aquest any del certamen.
De cara l’any vinent, es revisaran les bases i es donarà un nou aire al premi.
Recordem que el Premi Lliçanenc de l’Any distingeix anualment aquelles persones físiques o jurídiques que, per la seva trajectòria, honoren la població.
En la primera edició del 2016 es va distingir l’entitat Càritas Parroquial; en la segona edició es va distingir la lliçanenca Maria Soley; i en la darrera edició el premi va ser per l’Ateneu L’Aliança.
L'Ajuntament vol distingir anualment aquelles persones físiques o jurídiques que, per la seva trajectòria, honorin la població.
L'any 2016, l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt, mitjançant la regidoria de Cultura, va iniciar un procés participatiu amb l'objectiu de millorar la Festa Major del nostre municipi.
Aquest procés participatiu es va adjudicar per Junta de Govern Local a l'empresa Xarxa Consultors i estava subvencionat per la Diputació de Barcelona.
El Pla Local de Joventut és un document que recull la voluntat d'afrontar reptes que deriven de les transformacions de la realitat juvenil els propers anys.
Avantprojecte d'ordenació dels parcs de Ca l'Atigues i Palaudàries | Definició dels nous Parcs urbans de Ca l'Artigues i Palaudàries | Memòria final del procés participatiu i devolució |
---|---|---|
Presentació final del procés | Esquemes i propostes finals | Diagnosi dels processos anteriors | Resum de resultats dels processos previs |
---|---|---|---|