Aquest any la diada de defensa dels consumidors, que se celebra el 15 de març, està dedicada a les compres per Internet.
Segons un estudi de la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, es calcula que durant l’any 2019 els catalans hem realitzat més de 64 milions de compres en línia, amb un creixement anual superior 20%, és molt probable que aquest any superem els 78 milions de transaccions.
Malgrat que és indubtable que el comerç electrònic proporciona molts avantatges i oportunitats als consumidors, de vegades podem trobar-nos amb situacions no desitjades: diferències en els preus, retards en els lliuraments, una deficient atenció al client o problemes en les devolucions, són factors recurrents en les queixes i reclamacions gestionades des dels serveis públics de consum.
Per commemorar el Dia Mundial del Consumidor, la Diputació de Barcelona amb el conjunt d’ens locals de la demarcació, llança una campanya de difusió dirigida a la ciutadania amb l’objectiu d'evitar els riscos de seguretat i privacitat en compres i contractacions en línia.
L'Ajuntament de Lliçà d'Amunt posa a disposició de la ciutadania l’Oficina Municipal d’Informació a les persones Consumidores (OMIC), un servei gratuït que informa i assessora els lliçanencs i lliçanenques per defensar i exercir els seus drets en temes de consum. L’OMIC atén les reclamacions de particulars i de microempreses de menys de 10 treballadors, contra empreses de serveis bàsics i aquelles altres, en general, que hagin vulnerat els drets de les persones consumidores. L’horari d’atenció és els dilluns, de 16.30h a 18.30h, i els divendres, de 9h a 11h, en hores concertades.