Com tramito o renovo una baixa laboral si no puc sortir de casa i altres qüestions relacionades amb la Salut

Última revisió 24-03-2020 13:33
23/03/2020

Mentre duri l’alarma sanitària, cal evitar anar a l’ambulatori i als hospitals. El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ens dóna indicacions i respon dubtes:

Si tinc tos i febre és motiu suficient per anar a un CAP o a l’hospital?

No, si els símptomes són lleus cal quedar-se a casa i aïllar-se segons les recomanacions. Utilitza l’app STOP COVID-19 CAT per fer el seguiment dels símptomes.

M’atendran si necessito atenció sanitària per una fractura o ferida?

Sí, l’atenció urgent i emergent es continua prestant al centre corresponent. Una fractura pot ser atesa en un CAP o en un centre hospitalari. Però, atès que els centres sanitaris estan sota una pressió excepcional, cal minimitzar les situacions de risc.

Si necessito la baixa com puc gestionar-ho?

La tramitació o renovació d’una baixa laboral per raons sanitàries, i la recollida de partes de baixa, no s'ha de sol·licitar presencialment en el CAP. El Departament de Salut ha habilitat dues vies per fer-ho:

  • Trucar al CAP de referència: Per tramitar o renovar una baixa, cal trucar per telèfon al centre d'atenció primària corresponent, que transferirà la trucada al metge de capçalera i, després d'una breu consulta telefònica, aquest determinarà si procedeix o no receptar la baixa. En cas afirmatiu, el document s'envia telemàticament.
  • A través d'internet: La gestió dels partes de baixa es realitza directament a través d'internet. En aquest cas, cal adreçar-se al portal de Salut de la Generalitat. Per accedir-hi s'ha d'haver  sol·licitat abans el registre. Fins ara, el tràmit per demanar les credencials calia fer-lo en persona al mateix ambulatori. Durant aquest període d'epidèmia per coronavirus, les persones que no tenen obert un compte a La Meva Salut poden activar-lo al telèfon 900 053 723, que atén de dilluns a divendres de 8 a 20h, o bé omplint el formulari que trobaran a l'enllaç canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre. Un cop habilitat el compte, s'hi accedeix a través de l'usuari de la targeta CatSalut i s'ha d'entrar a l'apartat e-consulta. És des d'allà que es pot fer la gestió corresponent. Et poden fer arribar els comunicats a través de La Meva Salut.

Les sessions de radioteràpia i quimioteràpia es mantenen?

Sí. Les persones amb càncer han de continuar amb les sessions, segons les indicacions del personal facultatiu. I sempre extremant les mesures d’higiene.

Les revisions o les vacunes dels infants es mantenen?

Es continuen fent les visites relacionades amb vacunacions per a infants de fins a 15 mesos. La resta de vacunes han de ser ajornades. Totes les activitats preventives a l’edat pediàtrica es tornaran a programar quan es normalitzin els serveis.

Com puc saber si m’han anul·lat una cita que tenia programada?

Les que no són imprescindibles s’han de posposar. Normalment, el centre avisa de l’anul·lació. També pots anul·lar-la tu mateix a través del telèfon del centre, del programa de cita prèvia o de l’aplicació La Meva Salut.

Com puc saber resultats de proves?

A través del portal La Meva Salut podeu consultar i descarregar els resultats de les proves fetes fins ara.

Per a més informació sobre Salut: canalsalut.gentcat.cat/coronavirus.

FAQs sobre salut
FAQs sobre salut