Oficina d'Habitatge Municipal

Dijous, 5 d’octubre de 2017

L'Ajuntament posa en marxa l'Oficina d'Habitatge Municipal, per gestionar totes les situacions de risc i per millorar l'habitatge al municipi tenint en compte els programes de rehabilitació i eficiència energètica, i el desenvolupament de Lliçà d'Amunt.


A finals d'octubre obrirà les portes la nova Oficina Local d'Habitatge. Tot i que obrirà en període de proves, l'Ajuntament ja ha signat un conveni amb el Consell Comarcal per tal que la gestió tècnica d'aquesta oficina recaigui en l'Oficina d'Habitatge Comarcal.


L'Oficina d'Habitatge és un servei transversal de finestreta única on la població es pot adreçar per fer tot tipus de consultes sobre habitatge. Ofereix informació individualitzada, permanent i actualitzada.


El servei estarà emplaçat a les dependències municipals situades a la primera planta del número 8 del carrer de Rafael Casanova. El telèfon és el 938607220 i l'horari d'atenció al públic, els dilluns, de les 10 del matí a les 2 del migdia i de les 4 a les 7 de la tarda, en hores convingudes.


La Regidora d'Habitatge, Lourdes Estéfano, i el Regidor d'Acció Social, Fran Sánchez, destaquen el paper que jugarà aquesta oficina dins del sector immobiliari del municipi, especialment en un moment en què l'oferta d'habitatge de lloguer no es massa gran. Des de l'Oficina Local d'Habitatge es donarà informació i assessorament sobre els ajuts per a l'adquisició d'habitatge, sobre lloguer i sobre el parc de lloguer municipal; també es farà la tramitació dels ajuts als adquirents.


D'altra banda, es portarà un registre de les persones interessades en algun tipus d'informació referent a habitatge per tal d'obtenir informació de les necessitats de la ciutadania i poder dissenyar futures accions públiques d'habitatge.


Pel que fa a cèdules d'habitabilitat, des de l'oficina es donarà informació i assessorament sobre els mínims d'habitabilitat i sobre tramitació de cèdules de segona ocupació.


En relació al parc privat d'habitatge, des de l'oficina es portarà la gestió de la borsa d'habitatges adscrita a la Xarxa de mediació per al lloguer social, que consisteix a portar a terme mediació pública en el mercat de lloguer privat per incrementar l'oferta del lloguer a preus moderats; es farà de mitjancer entre propietaris, garantint el pagament i rescabalament de danys i llogaters, i garantint el lloguer just. Així, es farà la gestió de la base de dades de llogaters potencials; la localització i captació d'habitatges per llogar; elaboració d'inventaris, contractes i subscripció de pòlisses; seguiment de la relació arrendatària i resolució d'incidències; mobilització d'habitatges desocupats; i gestió i tramitació d'ajuts als propietaris que ofereixin l'habitatge en lloguer o cessió.


Altres funcions de l'Oficina Local d'Habitatge són la tramitació d'ajuts al pagament del lloguer just de la Generalitat per a col·lectius amb dificultats i la tramitació de l'ajut de la Renda Bàsica d'Emancipació del Ministeri d'Habitatge.


Durant el primer any de funcionament de l'oficina, tots aquests serveis s'oferiran únicament dins de l'àmbit del nostre municipi.


El regidor d'Acció social, Fran Sánchez, manifesta que la nova oficina vol treballar per facilitar l'accés a l'habitatge com un dret reconegut a la constitució, evitant que es converteixi només en un article d'inversió". "Aquest fet ha fet augmentar els preus per sobre del raonable, per la qual cosa les administracions han d'actuar", diu el regidor.


L'Oficina Local d'Habitatge vol canalitzar i instrumentalitzar tota la política d'habitatge que es fa a Lliçà d'Amunt i, amb els acords signats fins ara amb el Consell Comarcal, es podrà donar un servei a l'abast de la ciutadania.

"
Darrera actualització: 27.12.2018 | 10:42