22 de novembre: Santa Cecília, patrona dels músics

Dimarts, 8 de novembre de 2011

“Simfonies d’Imaginació i Coneixements a la Biblioteca”


El 22 de novembre es celebra el Dia de Santa Cecília, patrona catòlica dels músics, dels poetes i dels cecs. Una antiga llegenda, un poc confusa, l’ha acabat convertint en patrona de la música i el seu nom ha esdevingut tot un símbol per a les arts musicals.

Per aquest motiu, la Biblioteca Ca l’Oliveres, dedicarà tot el mes de novembre al món de la música, amb un seguit d’actuacions, tallers i fins i tot una hora del conte musical.

Segons explica la tradició cristiana, Cecília era una donzella que predicava públicament a Crist, en una època en la qual el catolicisme patia una forta persecució. Va ser detinguda i forçada a renegar de les seves creences, però davant les seves negatives, va ser condemnada a morir ofegada a la banyera de casa seva, per ordre de l’alcalde de Roma. La llegenda explica que la santa va passar dos dies tancada al bany cantant alegrement enmig d’una fumera insuportable, i finalment va ser decapitada.


ACTIVITATS PROGRAMADES A LA BIBLIOTECA ENTORN A LA MÚSICA

Divendres 11 de novembre a les 19h

Concert pedagògic i participatiu "Les edats de la música"

Viella, viola de roda, sac de gemecs,... Els instruments medievals seran el fil conductor d'un vespre que ens descobrirà músiques populars de tots els temps, comptant però, amb la participació del públic assistent.

A càrrec Archetypus.

Adreçat a tots els públics.

Divendres 18 de novembre a les 18h

Sessió divulgativa musical "Del Blues al Hip Hop"

Recorregut pels diferents estils musicals del segle XX acompanyats amb la guitarra d'en Xavier Fort.

A càrrec de Xavier Fort.

Adreçat a majors de 10 anys.

Dissabte 19 de novembre a les 11h

“Música i contes pels més menuts”

Per gaudir a través de la sensibilització musical i de les primeres lectures.

A càrrec de Mercè Martínez

Per a infants de d’1 a 5 anys, acompanyats sempre d’un adult. Places limitades. Inscripció prèvia a partir del 7 de novembre.

Dimarts 22 de novembre a les 18h

Taller creatiu d’instruments musicals amb material reciclat

A càrrec d’Aula BGT

Per a nens a partir de 4 anys.

Places limitades. Inscripció prèvia.

Els nens/es hauran de portar un material reciclat. Demaneu informació al taulell Infantil.


Dijous 24 de novembre a les 18h

Hora del conte musical amb l’espectacle “Cordejant” i “Pica que pica”

Concert didàctic on els més petits coneixeran alguns instruments de corda i percussió a través de la narració de la història d’Ofídia i el conte de la Soca.

A càrrec de la companyia La Botzina

Per a infants de totes les edats.


Dimecres 30 de novembre a les 18:30h

Taller de percussió humana

Els tambors parlen. Primer aprendrem a cantar un ritme imitant el so dels diferents instruments amb la finalitat d’interioritzar-lo. Ens acompanyarem amb percussió corporal. Després picarem el nostre tambor tocant allò que hem après. Parades... Preguntes i respostes...

A càrrec de Lluís Molas

Adreçat a majors de 14 anys. Places limitades (30 participants)


Darrera actualització: 24.10.2017 | 13:56