Aplec de Sant Valerià

Divendres, 12 d’abril de 2013

El segon cap de setmana després de la primera Pasqua o Pasqua Florida arriba l'Aplec de Sant Valerià (abans se celebrava el segon diumenge després de Pasqua i era un dels aplecs més populars de la comarca).

 

Així doncs, l'Aplec de Sant Valerià d'enguany se celebrarà el diumenge 14 d'abril, a l'ermita de Sant Valerià i el seu entorn.

 

L'aplec començarà a les 11.30 h amb un espectacle d'havaneres i cançons de taverna a càrrec del grup Nus Mariner. Seguidament, s'oferirà un vermut popular. La missa en honor a Sant Valerià tindrà lloc a les 12.30 h. Tot
seguit, el Cor Claverià L'Aliança cantarà caramelles.


L'ermita de Sant Valerià està situada dins el recinte de Can Coscó, situada a l'oest del terme municipal. Uns quants segles enrere, estava situada unes feixes més avall, però durant la guerra contra Felip V, l'ermita va quedar força malmesa i, per protegir-la, es va traslladar dins del recinte del mas Coscó. Així, la nova construcció data de principi del segle XVIII. Sant Valerià i Santa Cecília presideixen l'altar.

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:11