Renovació de la xarxa d'aigua dels carrers Tenes i Anselm Clavé
La Junta de Govern Local del passat dilluns, 19 de desembre, va aprovar les últimes actuacions del Pla d'inversions a la xarxa d'aigua 2016. Les obres, que començaran al gener, consisteixen en la renovació de les canonades d'aigua del carrer Tenes i del carrer d'Anselm Clavé, entre el carrer del Tenes i la Costa de Can Puig, i l'estesa d'una nova canonada al carrer d'Anselm Clavé, també entre els carrers esmentats.
Aquestes obres, d'una gran complexitat tècnica, permeÂtran separar les canonades d'abastament d'aigua de Can Xicota i del Nucli Urbà , reduint aixà el número d'aboÂnats afectats en cas d'avaria. D'altra banda, la substitució de les canonades de fibrociÂment existents per unes de fosa dúctil reduirà drà sticaÂment les incidències i avariÂes en aquesta zona, que en els darrers temps han estat nombroses. A més, el sector nord del Nucli Urbà es podrà abastir a una pressió inferior a l'actual, cosa que també ha de reduir el número d'avaries.
Les obres comportaran el tall provisional d'un carril del carrer d'Anselm Clavé i el tall complet del carrer del Tenes (exceptuant les cruïlles), els quals seran oportunament inÂformats i senyalitzats. L'obra s'executarà en dues fases i tindrà un cost previst de 219.476,40 EUR (IVA inclòs).
Estat del Pla d'Inversions Anual en la Xarxa d'Aigua
Aquesta actuació és una moÂdificació del Pla d'Inversions Anual en la Xarxa d'Aigua aprovat, que incorpora i amÂplia abastament 3 dels 10 punts recollits en el Pla iniÂcial.Â
5 altres punts del Pla (ConÂnexió de la canonada P.I. Can Montcau a Anselm Clavé, và lvules reductores a Adrià Gual i Josep Mª de Segarra, sectorització de Francesc Macià i renovació integral del primer tram d'Estany de BaÂnyoles) ja han estat executats d'acord amb el previst, amb una inversió de 117.000 EUR..
Dels dos punts restants del Pla, el creuament del carrer Aliança està pendent del perÂmÃs de la Diputació per tallar la carretera i l'obra del carrer d'en Bosc s'ha d'executar conjuntament amb les obres de millora del carrer Major, que encara no s'han iniciat.