Ajuts de material escolar d'educació infantil, primària i secundària, i d'escolarització i menjador d'escoles bressol per al curs 2016-17

Dimarts, 24 de maig de 2016

La Junta de Govern Local d'ahir dilluns, 23 de maig, va aprovar les bases que regulen la convocatòria d'enguany d'ajuts d’escolarització i menjador de les escoles bressol municipals i d’ajuts de material escolar. El període de presentació de sol·licituds es del 6 al 10 de juny.

 

Són persones beneficiàries els infants empadronats al municipi de Lliçà d’Amunt i matriculats a les escoles bressols municipals de Lliçà d’Amunt i pels que cursin educació infantil, primària i secundària.

 

Les persones interessades han de presentar la sol·licitud omplerta i signada amb tota la documentació obligatòria i/o complementària a les dependències d’Acció Social (c/. Rafel Casanova, 8, 1r, telèfon 93 860 72 20; Horari: de dilluns a divendres de 9 a 13 hores i dilluns a la tarda de 16 a 18 hores).


Les sol·licituds es poden recollir a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), a les dependències d'Acció Social, o bé descarregar-les a la secció de documentació adjunta d'aquesta pàgina, on també es poden consultar les bases.
Requisits

a) L'alumne/a ha d'estar empadronat a Lliçà d’Amunt.

b) Presentar la documentació personal obligatòria:

 

  • NIF/NIE o passaport del sol·licitant i de la persona beneficiària. En el cas de no disposar-se, certificat de naixement o llibre de família on consti la filiació.
  • Volant de convivència actual.
  • En cas de representació legal o acolliment del beneficiari, documentació acreditativa d'aquest fet.
  • Si és el cas, el conveni o la sentència de separació legal o divorci. En cas d’incompliment de l’obligació de pagament de la pensió d’aliments, documentació acreditativa de la reclamació de  la pensió.

 

c)Presentar la documentació econòmica obligatòria. Tenint en compte que la renda neta per un membre de la unitat familiar, haurà de ser igual o inferior a l’indicador de renda de suficiència de Catalunya actual, és a dir 569,12 euros mensuals, excepte en casos de violència de gènere en que només es tindran en compte els ingressos de la persona víctima de violència de gènere.

 

Amb tot, dels membres computables (igual i majors de 16 anys) per al càlcul de la renda de la unitat familiar, caldrà aportar:

 

  • En cas de ser treballador/a fix/a o temporal, els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 3 mesos, concretament, el període de febrer de 2016 a abril de 2016, on constin els ingressos percebuts.
  • En el cas de treballadors autònoms, les dues darreres declaracions trimestrals dels models 130 o bé 131. No obstant, en cas d'estar exempt de presentar els esmentats models, caldrà acreditar-ho mitjançant l'alta d'autònoms en cas d'autònom col·laborador, o bé mitjançant el model 303 en cas d'autònom professional.
  • En cas de trobar-se a l’atur, certificat del Serveis d’Ocupació de Catalunya amb els períodes d’inscripció o de recepció de prestacions i/o subsidis per atur i la quantia que perceben.
  • En cas de persones perceptores de la renda mínima d'inserció, caldrà el certificat acreditatiu actualitzat.
  • En cas de pensionistes, caldrà el certificat acreditatiu de la percepció de la pensió i de la seva quantia actualitzada.
  • En cas d’obtenir altres ingressos sense documentar o no poder justificar cap tipus d’ingrés caldrà fer una declaració jurada d’ingressos.
  • Rebut hipoteca i/o lloguer dels últims 3 mesos

 

d) Si és el cas, presentar la documentació complementària, per a la valoració social es tindran en compte els següents aspectes de la unitat familiar:

 

  • Carnets de família nombrosa i/o monoparental vigents.
  • En cas de disminució o discapacitat el certificat del grau.
  • Informe/s d’intervenció dels serveis següents: CAS, CSMA, CDIAP, CSMIJ O EAIA.
  • Informes mèdics que acreditin malalties greus o cròniques d’algun membre de la unitat familiar.
  • Documentació acreditativa del reconeixement del grau de dependència.
  • En casos de violència de gènere:
    • Ordre de protecció vigent.
    • Qualsevol altre document oficial que acrediti situació de violència recent.

 

 Aquests requisits s'han de complir en el moment de la presentació de la sol·licitud.

 

NOTES:

 

  • No es recollirà cap sol·licitud si no està degudament omplerta,  signada i amb tota la documentació obligatòria i si s’escau la complementària.
  • L’omissió de presentació documentació complementària suposa la no acreditació de la situació respectiva, i conseqüentment no es tindrà en compte en la valoració de l'ajut.
Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:26