"Descobrim Lliçà d'Amunt", un nou llibre sobre el poble
L'Ajuntament i el Grup l'Abans presentaran el llibre Descobrim Lliçà d'Amunt. Espais naturals, espais urbans i patrimoni religiós, el proper dissabte 29 de març, a les 12h, a l'Ateneu l'Aliança.
Â
Aquest llibre, escrit per aquesta entitat del poble i editat per l'administració local, combina fotografia i text, i ofereix unes pinzellades sobre Lliçà d'Amunt des de tres vessants: els espais naturals, els espais urbans i el patrimoni religiós.
Â
En el primer capÃtol hi ha tot el relacionat amb els espais naturals; està dividit en tres parts: l'aigua, la terra o els camps i els boscos o arbres.
En aquest capÃtol trobarem tot el que els pagesos han anat fent per tenir aigua, per la casa, pels animals, conreus, camps i boscos i per millorar les collites i la qualitat de vida.Â
El segon capÃtol tracta dels espais urbans i, per entendre el poble d'ara, es remunta al dels anys 60 (amb 1.200 habitants), abans que comencés la reparcel·lació i urbanització d'un seguit de propietats, que ha anat configurant el poble d'ara (amb gairebé 15.000 habitants). Aquest capÃtol descriu Lliçà d'Amunt amb els barris, equipaments i serveis que el conformen.
En el tercer capÃtol hi ha informació del patrimoni religiós, tant de la Parròquia de Sant Julià com de les exparròquies de Sant Justa i Rufina i de Sant Esteve de Palaudà ries, i de les ermites de Sant Baldiri i de Sant Valerià .
Segons el Grup l'Abans, es tracta d'un llibre senzill i entenedor, d'interès per a tots els lliçanencs i lliçanenques, petits i grans, nascuts aquÃ, vinguts fa temps o acabats d'arribar, "per donar a conèixer el nostre poble i el seu patrimoni, que hem rebut dels nostres predecessors i que hem de deixar als nostres descendents".
Aquesta entitat agraeix la col·laboració de totes les persones i famÃlies que hi han participat, i de l'Ajuntament, que n'ha subvencionat l'edició, conscient de l'aportació que fa a la coneixença del municipi.