Augmenten les visites i els seguidors al web i les xarxes socials municipals

Dijous, 26 de febrer de 2015

Durant l'any 2014, les visites al web municipal han augmentat més del 50% respecte a l'any anterior. També ha crescut el nombre de seguidors a les xarxes socials municipals.

 

L'administració local cada vegada està més present a Internet i també va en augment el grau d'utilització d'aquestes eines per part de la ciutadania. Aquest escenari és el que fa que cada cop es tinguin més present els  recursos tecnològics en els processos i projectes municipals.

Web municipal: www.llicamunt.cat

El web municipal, l'any 2014, ha augmentat el nombre de visites registrades totals en un 53,4%, passant de 124.187 a 1 90.517 a 31 de desembre de 201 4. Pel que fa al nombre de visitants diferents, aquest també ha augmentat respecte l'any anterior, situant-se en 94.865, el que representa un increment al voltant del 26%.

 

Visites web

 

L'any 20014 ha trencat la tendència d'anys anteriors respecte el mes amb més visites registrades. Anteriorment, el mes que experimentava un major nombre d'entrades era setembre per la publicació dels continguts relatius a la Festa Major. Aquest any però, el mes de desembre ha guanyat en nombre de visites totals registrades, amb 46.987 de les quals 16.810 són visitants diferents.


Segons mostren les estadístiques, el major nombre de visites es registra entre setmana i, sobretot, al migdia i al vespre. Les principals formes d'accedir a la pàgina municipal són: en primer lloc, des de l'adreça directa o des de preferits; en segon lloc, des dels motors de cerca, principalment Google; per últim, des d'enllaços de pàgines externes (altres webs i/o xarxes)E-tram: la plataforma de tramitació en línia de l'Ajuntament

La plataforma de tramitació en línia és el mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma del Consorci AOC. L'Ajuntament va formalitzar la seva adhesió a aquesta eina l'any 2007 i, des d'aleshores, s'ha anat consolidant amb el pas del temps.


Des dels seus inicis, la tramitació telemàtica amb l'administració ha anat augmentat de forma progressiva, però ha estat en els darrers dos anys quan l'ús de la plataforma per part de la ciutadania ha experimentat una pujada
més notable. L'any 2013, es van registrar 523 tràmits telemàtics i 650, l'any 2014.

 

Nombre de tràmits en línia

 

La plataforma de tramitació permet la realització de deu tràmits en línia, els més freqüents són la instància genèrica (530 realitzades durant el 2014), les queixes i suggeriments (45) i el volant d'empadronament (29).

 

Tipus de tramits


Actualment, la plataforma no requereix l'ús de cap mètode d'identificació digital, però aquest any s'estudiarà la implantació de la identificació digital per donar més seguretat a la tramitació en línia. D'altra banda, també es revisarà el catàleg actual de tràmits oferts pel Consorci AOC amb l'objectiu de millorar el mòdul de tramitació municipal amb l'assoliment de més tràmits i optimitzar la gestió dels actuals.


Identitats digitals (idCAT)
De forma paral·lela a la posada en marxa de la plataforma de tramitació en línia, el 20 de novembre de 2006, l'Ajuntament es va constituir com Entitat de Registre col·laboradora de l'Agència Catalana de Certificació (CATCERT) per crear certificats digitals idCAT.

 

L'idCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet i que permet la realització de tràmits amb diverses administracions públiques, assegurant la integritat de les dades que s'envien, així com la confidencialitat.


Des de la posada en marxa d'aquest servei, l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) ha validat un total de 1.097 certificats digitals idCAT.


Facebook
Per complementar les eines de comunicació existents, l'any 2011 es va crear la pàgina de Facebook de l'Ajuntament, una aposta per fer arribar l'actualitat lliçanenca a les xarxes socials. Des del seu inici, el juliol de 2011 , la pàgina de Facebook de l'Ajuntament ha anat augmentant, de forma progressiva, el nombre de fans i, actualment, ja compta amb 767 seguidors (xifra registrada 14/01/2015).

 

Facebook 6


Els continguts que més interessen a les persones usuàries de les xarxes municipals són els de caire social. Durant el 2014, unes de les informacions més visualitzades i compartides han estat les relacionades amb els Plans d'ocupació, les beques de menjador i el Gran Recapte d'Aliments.


D'altra banda, les publicacions sobre activitats de la Festa Major o el programa nadalenc també han tingut un important abast.


A part d'aquest tipus d'informacions més socials i festives, durant el 2014 també han tingut ressò les informacions publicades sobre els resultats del 9N a Lliçà d'Amunt i la implantació de la fibra òptica al municipi.


Segons mostren les estadístiques de Facebook, el 57% dels seguidors de la pàgina són dones i el 41% homes. La franja d'edat principal dels fans se situa entre els 35 i els 44 anys (31%), la segona franja d'edat amb major percentatge de seguidors és la de 25 a 34 anys (24%).


Més del 80% dels fans es connecten diàriament a la pàgina municipal i no hi ha diferències substancials pel què fa als dies de la setmana. En relació als horaris de connexió, la major part dels usuaris es connecta a partir del migdia i es registra un nombre major de fans a partir de les 9 del vespre.


Els mesos que registren una major interacció, pel que fa al nombre de "likes", comentaris i continguts compartits són setembre i desembre.


Twitter
El compte de Twitter de l'Ajuntament es va posar en marxa el gener de 2012. Des de l'inici, el nombre de seguidors s'ha anat incrementant de manera progressiva, però ha registrat una major pujada en el darrer any.

 

Actualment, el compte de Twitter municipal té 866 seguidors. Des de la seva posada en marxa, l'Ajuntament ha publicat més de 2.900 tuits, la major part són enllaços a continguts del web municipal, però també ha retuitat informacions d'interès ciutadà d'altres fonts com mitjans de comunicació, administracions públiques o entitats.

 

Twitter 2014


En relació a la connectivitat, des de la seva creació l'Ajuntament ha estat esmentat a les xarxes 357 vegades, els usuaris han fet 817 retuits dels seus continguts i han marcat com a favorit 134 tuits municipals.

 

Cal remarcar que els quatre indicadors analitzats (nombre de seguidors, mencions, retuits i favorits) han experiment un major increment en el darrer any 2014, respecte als anys anteriors, tal i com es pot apreciar en el gràfic d'evolució.

 

Twitter evolucio


En relació a les etiquetes (#), les cinc més utilitzades en el Twitter municipal en el darrer any han estat: #LliçàdAmunt; #Lliçàdefesta, utilitzat durant la Festa Major de 201 4; #Mudat20, per fer difusió de la programació del cicle Muda't 2.0; #Ple i #agenda.

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:19