Celebració de la festivitat de Sant Jordi

Dimecres, 1 d’abril de 2026

La programació comptarà amb una jornada, al voltant del Drac de Sant Jordi, on les entitats locals participaran de forma activa.

Lliçà d’Amunt celebrarà la festivitat de Sant Jordi amb una programació plena d’activitats per a tota la família, que tindrà lloc el dissabte 25 d’abril a l’aparcament del carrer de L’Aliança.

Aquesta programació, organitzada per l’Ajuntament i l’Ateneu l’Aliança amb la col·laboració  d’altres entitats locals, tindrà la cultura popular com a eix central.

El Drac de Sant Jordi serà el protagonista de la jornada. Un cop acabat de construir, a partir de les 20.30 h, començarà “El Despertar del Drac”, un recorregut festiu, amb acompanyament musical, que comptarà amb la participació de la Colla de Gegants i la Parròquia de Sant Julià, i acabarà amb “La Cremada del Drac” a càrrec dels Diables de La Sella.

Durant les setmanes prèvies, com és tradició, els nens i nenes dels centres escolars col·laboraran en l’elaboració  d’elements decoratius per a la construcció del Drac de Sant Jordi.

Al mateix emplaçament de l’aparcament del carrer de L’Aliança, algunes entitats faran mostres de la seva activitat com el Grup l’Abans o Tocats per la sardana, que farà un taller de sardanes, que enllaçarà amb una ballada de sardanes amb l’acompanyament musical de la  cobla "La Nova Vallès". A més, hi haurà un espectacle infantil de circ a càrrec de ’”Los Barlou” i altres tallers.

Aquest dia, l’Ateneu L’Aliança també farà l’acte de lliurament de premis de la XIII edició del certamen literari Lletraferit. I, l’endemà, aquesta entitat ha organitzat l’espectacle  infantill “La llegenda de Sant Jordi”, a les 17 h a l’ateneu, a càrrec de la companyia Milnotes.

Per altra banda, el Ball de Gitanes ha fet coincidir el Ball de la Roda amb la festivitat de Sant Jordi i, el diumenge 26 d’abril, a partir de les 11h i després d’un esmorzar popular, en el  mateix emplaçament de l’aparcament del carrer de l’Aliança, tindrem l’actuació de les nostres colles de gitanes acompanyades de les colles de l’Ametlla del Vallès i Santa Perpètua de la Mogoda (més informació a la pàg. 29).

Programa de Sant Jordi 2026

Darrera actualització: 1.04.2026 | 13:29