Crònica del Ple ordinari del 27 de novembre de 2025
1.- Aprovació de l’acta anterior
El Ple va aprovar les actes de les sessions plenàries del 25 de setembre i del 23 d’octubre de 2025. de 2024
UNANIMITAT
2.- Donar compte dels Decrets d'Alcaldia
Es va donar compte al Ple dels Decrets d’Alcaldia emesos del 12 de setembre al 6 de novembre de 2025, que van del número 1052 al número 1327.
3.- Compatibilitat personal de l'Ajuntament.
Es va proposar al Ple l’aprovació de la compatibilitat d’un treballador i una treballadora de l’Ajuntament per a la prestació de serveis en el sector privat.
Tots els grups polítics van estar-hi d’acord.
UNANIMITAT
4.- Aprovació inicial de la modificació del POUM en l'àmbit de Les Oliveres
El Ple va aprovar inicialment la Modificació Puntual del PAU-2 “Les Oliveres” quant als sistemes urbanístics, les zones d’aprofitament privat i, per últim, les condicions de desenvolupament i cessions de sòl.
La regidora de Territori i Obres Públiques, Lourdes Estéfano, va explicar que aquesta modificació permetrà desenvolupar el sector i urbanitzar un barri que té els carrers de terra. Va manifestar que és una bona oportunitat que, a més, compta amb l’acord dels propietaris. Finalment, va afirmar que la proposta feia un reajustament econòmic i tècnic necessari, i que la consideraven positiva per al municipi.
Tots els portaveus van mostrar el seu acord amb la proposta.
UNANIMITAT
5.- Ratificació de l'Acord d'adhesió al Conveni marc de col·laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i Ecoembes.
El Ple va ratificar l’acord d’adhesió de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt al conveni marc de col·laboració entre l’Agència de Residus de Catalunya i Ecoembalajes España, SA.
L’objectiu d’aquesta adhesió és continuar rebent les contraprestacions regulades al conveni, donat que l’ajuntament realitza de manera directa la gestió dels residus municipals, incloent la recollida selectiva dels envasos lleugers (contenidors, recollida i transport) i que, per aquest motiu, té dret a rebre unes contraprestacions del Sistema Col·lectiu de Responsabilitat Ampliada del Productor que s’ocupa d’aquesta fracció, Ecoembalajes España, SA.
Tots els grups van votar a favor.
UNANIMITAT
6.- Aprovació inicial del Pla de prevenció d'incendis 2026-2031.
El Ple va aprovar inicialment el Pla de Prevenció d’Incendis Forestals (PPI) de Lliçà d’Amunt 2026- 2031, que ha estat elaborat per l’Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari de l'Àrea d'Espais Naturals i Infraestructura Verda de la Diputació de Barcelona.
Aquest Pla és el document que planifica el conjunt de mesures a prendre per reduir les causes dels incendis, limitar-ne els efectes i facilitar-ne l'extinció.
L’Alcalde, Ignasi Simón, va destacar que el document era el fruit del treball conjunt entre Diputació, tècnics municipals, ADF i Agents Forestals.
El portaveu d’En Comú Podem, Antonio Polo, va afegir que no només era un document necessari sinó imprescindible per al nostre poble.
Josep Castellón, portaveu de Junts, va votar a favor i va manifestar que esperava que el Pla servís per regular les tales forestals futures i que no es tornés a repetir el que havia succeït aquest últim any.
Tots els grups van votar a favor.
UNANIMITAT
7.- Aprovació inicial del Pressupost municipal de l'exercici 2026.
El Ple va aprovar inicialment el Pressupost municipal general per a l’exercici 2026, essent l’import de les despeses de 24.969.000 euros i l’import dels ingressos de e 24.969.000 euros; la relació de llocs de treball i la plantilla de personal que es detalla al Pressupost; i les Bases d’execució del Pressupost general.
El regidor d’Hisenda, Teodoro Suárez, va ser l'encarregat de desglossar els comptes, que va definir com a "responsables, socials i profundament realistes". Suárez va estructurar la seva intervenció en quatre blocs. En primer lloc, va parlar dels ingressos i va destacar un augment del 2,2% en els impostos directes, atribuït a la revisió de l'IBI i l'augment del padró, tot i l'ajust a la baixa en l'impost d'obres. Va subratllar que les transferències de l'Estat creixen un 9,5% (passant de 4,5 a 5 milions d'euros) per l’augment de la recaptació de l'IRPF i l'IVA. El regidor va emfatitzar que "els ingressos locals creixen molt menys que els de l'Estat", fet que, segons ell, “demostra la responsabilitat municipal davant la bonança estatal”.
En segon lloc va fer un repàs de les despeses destacant l’augment de la depesa corrent, va fer menció al Capítol 1, de personal, que incrementa un 4,1%, situant-se en 11,4 milions d'euros, xifra que representa el 45% del pressupost. El regidor va explicar que aquest augment inclou millores laborals i noves figures clau com el coordinador de brigades o un tècnic de Recursos Humans. Pel que fa a la despesa en béns i serveis va exposar que pujava un 9%, reforçant partides de serveis a les persones com el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD), cultura, esports i joventut, a més de l’increment per a la neteja de zones verdes, manteniment, clavegueram, etc.
Suárez també va parlar del deute i va destacar com a dada positiva la reducció del 60% en el pagament d'interessos gràcies a l'amortització de deute realitzada.
En el tercer bloc de la seva exposició, el regidor va explicar les subvencions, en primer lloc va comentar que s’havien racionalitzat partides reduint subvencions nominals on havia marge per fer-ho per prioritzar d’altres línies d’ajut amb major impacte. Suárez va manifestar que es consolidaven les subvencions per a l’educació i les famílies, com el projecte de socialització de llibres, que es dotava amb una partida de 101.500 euros, i que es mantenien les subvencions per a entitats culturals, juvenils i esportives, en aquest cas, es combinava la subvenció corrent amb inversions directes en instal·lacions, com ara l'equipament juvenil, els centres cívics, la coberta de la pista exterior, el Pump Track i la reposició de materials esportius.
Per últim, el regidor d’Hisenda va parlar d’inversions i va informar que es preveien 3,2 milions d'euros en inversions. Suárez va enumerar actuacions visibles al carrer com la reurbanització de la Cruïlla (250.000 €), reasfaltats (300.000 €), la xarxa d'aigua (300.000 €), el clavegueram (120.000), la millora de voreres (80.000 €) i actuacions en equipaments com el Pump Track o la coberta de la pista exterior.
Per concloure, el regidor va reiterar que els “pressupostos eren responsables, socials i profundament realistes.”
Manoli Garrido, d’ERC, va iniciar la seva intervenció denunciant la manca de claredat i concreció de la informació facilitada, fet que els dificultava la seva feina com a partit de l’oposició.
Pel que fa al pressupost, Garrido el va titllar de “continuista i poc ambiciós i que no afrontava els reptes reals del municipi”, va assenyalar que el pressupost era pràcticament igual que el de l’any passat, només amb un 0.7% de pujada i que calia decidir si “Lliçà d’Amunt volia seguir estancat o avançar”.
La regidora d’ERC va destacar la pujada en despesa ordinària, fent menció a l’increment del Capítol I (450.000 €), de personal, i a la pujada de béns i serveis (645.000 €); i la baixada de les inversions en 790.000 € que, segons va dir, evidenciava que cada any costa més mantenir el dia a dia i es fa menys per millorar el municipi, “l’Ajuntament administra, però no governa”.
Garrido també va parlar del projecte del centre, assenyalant que arribava amb un retard de 18 anys i que les necessitats del poble havien canviat i que caldria repensar el projecte per veure si respon a les necessitats actuals d’habitatge social i jove.
La regidora va lamentar que les inversions reals sovint no s’executaven fent referència a projectes previstos en el pressupost de 2025 com el tancament de contenidors, la caldera de biomassa, el tanatori, etc...Va manifestar que això passava, any rere any, i que un “pressupost que no s’executa és paper mullat”.
Garrido va demanar aclariments sobre la partida de 620.000 € per a "Obres fora del sector Centre" i també sobre la nomenclatura referent a la coberta del pavelló, donat que la pista exterior ja estava coberta, va dir. Per últim, va qüestionar algunes actuacions com la el Pump Track i va finalitzar afirmant, que el pressupost no responia als reptes de mobilitat, habitatge, seguretat, creixement i qualitat de vida que la “gent del municipi es mereixia”.
L’alcalde, Ignasi Simón, va aclarir que el Pump Track no s'estava reparant per desperfectes, sinó millorant amb formigó, per un tema preventiu. Respecte a la partida de 620.000 €, va explicar que corresponia a compromisos del conveni amb l'Incasòl signat el 2015 i, pel que fa als terminis, va dir que estaven dins la normalitat en temes de modificacions urbanístiques, perquè comportava anys de feina.
En relació a l’habitatge, Simón va manifestar que “fer el centre urbà era planificar un futur”, que les obres començarien al gener i que incloïa la previsió de 80 habitatges socials.
Pel que fa a la crítica d’ERC sobre la baixada de les inversions, l’Alcalde va argumentar que la baixada pressupostària inicial era relativa, ja que hi havia grans inversions que s'arrosseguen d'exercicis anteriors i que s'executaran durant l'any. Va posar com a exemple els 2.300.000 euros destinats a la xarxa d'aigua i al canvi de comptadors, que faran que la xifra final d'inversió real sigui molt més alta que la pressupostada inicialment.
Simón va retreure a ERC que no esmentessin el projecte del Tanatori, una inversió de gairebé 500.000 euros que responia a una reclamació històrica del municipi. També va destacar el compromís social del pressupost fent esment a l’increment de les ajudes al SAD (Servei d'Atenció Domiciliària), que va definir com “un esforç significatiu per donar suport a la gent que ho necessita”.
Finalment, va concloure que, tot i ser continuista en el projecte, és un pressupost "valent" dissenyat per fer avançar el poble i garantir que "ningú quedi enrere".
El portaveu d'En Comú Podem, Antonio Polo, va iniciar la seva intervenció justificant el vot en contra del seu grup, basant-se, principalment, en la manca de documentació preceptiva i en el model econòmic plantejat.
Polo va denunciar que el pressupost no incloïa la Relació de Llocs de Treball (RLT) de 2026 negociada, sinó que s'hi adjuntava la del 2025, i va a qualificar l'actuació del govern de "formalista però una mica opaca", ja que s'incrementava el Capítol 1 (Personal) basant-se en llocs de treball que no havien estat negociats amb la plantilla.
Seguidament, el portaveu d’En Comú Podem, va passar a analitzar els números del pressupost, en primer lloc, va rebatre l'argument de la reducció del deute, assenyalant que el pressupost s'equilibrava amb la sol·licitud de dos milions d'euros en nous crèdits, “es treu un milió d'euros de deute, però s'incorporen dos", va afirmar.
Pel que fa a la pressió fiscal, Polo va mostrar el seu desacord sobre l’afirmació que els impostos pujaven poc i va assenyalar que hi havia "impostos ocults" o taxes, com els conceptes que cobra l'empresa d'aigües Agbar (cànon d'aigua, instal·lació tècnica) que repercutien en el rebut dels veïns i suposaven uns 380.000 euros d'ingressos per a l'Ajuntament. El regidor va criticar que l'aigua s’utilitzés com a negoci, amb el cobrament de quotes per la digitalització de comptadors que beneficien l'empresa privada i va declarar que “l'aigua hauria de ser pública”.
El regidor va fer un càlcul sumant l'IBI, la taxa d'escombraries, els cànons de l'aigua i la plusvàlua, i va concloure que els veïns pagarien 400.000 euros més en impostos que l'any anterior.
Pel que fa a les despeses, Antonio Polo va agrair la partida de 63.000 € destinada a espais verds, però va criticar l’augment d’algunes altres com les destinades a Protocol i festes. Polo va denunciar l'estancament de la partida de Serveis Socials, que es mantenia igual tot i l'augment de població, i va qüestionar que es mantingués el pagament de 380.000 € a la Mancomunitat de la Vall del Tenes quan s'havien perdut serveis com el projecte CREA de música a les escoles.
En inversions, el regidor va criticar que la major inversió estigués destinada al centre urbà quan, suposadament, l’ajuntament no havia de tenir despeses, i va dir que trobava a faltar partides per al Pla de Barris, la recuperació de l'espai de Can Malé i, molt especialment, la climatització de les escoles, que considerava un repte urgent.
Per concloure, el portaveu d’En Comú Podem va assenyalar que els pressupostos, en el seu conjunt, “prioritzaven l'oci i l'entreteniment, però arraconaven les solucions dels problemes de fons que té el municipi”.
En resposta a En Comú Podem, el regidor d'Hisenda, Teodoro Suárez, va dir que havia una partida que no havien esmentat, les multes, va explicar que la previsió d'ingressos per multes s'havia ajustat a la baixa (de 300.000 € a 200.000 €) per ser més realistes. Pel que fa a la pressió fiscal, Suárez va defensar que el veritable "càstig al ciutadà" provenia de la fiscalitat estatal i autonòmica (IRPF i ITP alts), i va insistir que els ingressos municipals creixien molt menys que els ingressos que l'Estat transfereix a l'Ajuntament.
Per últim, el regidor va advertir que el Capítol 1 suposava el 45% del pressupost (11 milions) i va alertar que els plans del Govern Central de pujar un 11% el sou als funcionaris suposarien un cost extra d'1,1 milions d'euros per a l'Ajuntament, plantejant el dubte de com es finançarà això en el futur sense pujar impostos.
Per la seva part, l’Alcalde, Ignasi Simón, va puntualitzar alguns temes, en primer lloc va explicar que des de l’aprovació de la RLT es feien reunions bianuals amb el comitè i que aquesta havia estat la primera vegada que no s’havia arribat a cap acord, i va posar èmfasi que no era voluntat del govern no arribar a cap acord, però, excepcionalment, havia passat, va dir.
En relació a les inversions, Simón va matissar que els préstecs no es podien utilitzar per a la despesa corrent, estava prohibit, es sol·licitaven per inversions. Pel que fa al local de Joventut va informar que s’havia encarregat el projecte; referent a la partida de la Mancomunitat va aclarir que s’havia deixat el mateix preu per prudència i, finalment, quant a Serveis socials va explicar que, deixant de banda l’augment del SAD, s’havia mantingut la partida de Serveis socials, però que es cobrien totes les necessitats que arribaven i s’atenien totes les demandes.
Josep Castellon, portaveu de JUNTS, va iniciar la seva intervenció comentant que era el seu primer any tractant aquest tema i va assenyalar la dificultat d'entendre i analitzar els pressupostos perquè els conceptes d’algunes partides portava a confusió.
En primer lloc, el regidor de JUNTS va comentar que els pressupostos inicials havien tingut un diferencial amb la liquidació molt alt, gairebé el 95%, en partides com el sol rústic, el sol urbà, les multes de trànsit. Castellon també es va mostrar sorprès per la pujada del 24% del lloguer de la Comissaria de la Policia, i va qüestionar perquè no s’havia aplicat només l’increment de l’IPC.
Jose Castellon també va assenyalar la baixada, de gairebé un 8%, en les retribucions del servei d'autobús urbà i va preguntar si això afectaria al servei de transport. Per últim, el regidor va plantejar dubtes sobre la partida de bonificacions per la instal·lació de plaques fotovoltaiques.
L’alcalde, Ignasi Simón va respondre els punts plantejats, sobre les plaques fotovoltaiques va explicar que aquesta partida es trobava dins de l'IBI i tenia per objectiu promoure l'energia alternativa i ecològica, es tracta d'una bonificació respecte a l'Impost de Construccions per a la gent que instal·la plaques solars. A més, va aclarir que la xifra que apareixia al pressupost (212.911 euros) corresponia a la suma total de les bonificacions, un total de 475.
Referent al transport, Simón va explicar que s’havia ajustat la xifra a la realitat, que segons va comentar estava sobrepassada al pressupost de 2025, i que la baixada del 7,14% no afectaria al servei.
Per últim, sobre el lloguer de la Policia, va reconèixer l'increment, però el va justificar explicant que des de feia 11 o 12 anys no s’incrementava el preu i s’ha aplicat, aproximadament, l’IPC d’aquest període.
El regidor de VOX, Francisco Javier Millán, va iniciar la seva intervenció manifestant que tenien "molts dubtes i preguntes" i que demanarien la resposta per instància per no allargar el Ple. Seguidament, va qüestionar les xifres del pressupost de 2025, comparant el crèdit inicial del 2025 (24.870.137,37 €) amb els crèdits definitius (32.445.892,94 €), assenyalant una diferència de més de 7,5 milions d'euros.
Millán va fer una enumeració d’algunes de les partides pressupostaries com la baixada dels ingressos per impostos de construccions i obres, 150.000 € menys que l'any passat; la reducció en les llicències urbanístiques (30.000 € menys); i el càlcul a la baixa per les multes, de 300.000 € a 209.000 €.
Referent al Capítol de Personal, va destacar que les despeses de personal representaven el 45% del pressupost municipal i que pujaven 500.000 euros més pel 2026. També va preguntar on es reflectien les hores extres de la Brigada Municipal, ja que la partida de gratificacions era de zero euros.
Pel que a l’escola bressol, va preguntar perquè havia pujat la partida 30.000 euros (de 230.000 € a 260.000 €) si les quotes estaven congelades.
Altres despeses que va qüestionar el regidor de VOX van ser: la partida pressupostària per a la Festa del Pinxo; la baixada de la partida de Protecció Civil; les despeses del parc mòbil de la policia i les cobertures del renting; la partida de la Mancomunitat de la Vall del Tenes, que va qualificar de “chiringuito”; la pujada dels costos d'assegurances; les partides d’Igualtat, Cultura, Serveis Socials; la despesa en carburant per a la recollida d’escombraries, etc.
L’Alcalde va comentar que el regidor de VOX havia fet una enumeració de partides i que les xifres eren certes i que no entraria a detallar-les totes, sinó que faria algunes puntualitzacions. En el cas de les escoles bressol, va corregir la interpretació de l'increment de 30.000 € en quotes, explicant que les taxes de l'Escola Bressol i el menjar estan "congelats" i que l'increment es devia a l'aportació de la Generalitat de Catalunya, que ha passat de pagar 1.600 € per nen a 1.800 €.
Pel que fa a la partida de Protecció Civil, va negar que s'hagués baixat l'ajuda a Protecció Civil, sinó que s’havia pujat uns 10.000 o 15.000 euros, però que la xifra es repartia entre dues partides (una recurrent i una de possibles inversions).
- PSC: A FAVOR
- ERC: EN CONTRA
- EN COMÚ PODEM: EN CONTRA
- PP: A FAVOR
- JUNTS: EN CONTRA
- VOX: EN CONTRA
8.- Afers urgents
No n’hi havia
9.- Mocions
Moció de JUNTS per l’impuls municipal a la llengua catalana
El Ple va debatre la moció presentada pel Grup Municipal de JUNTS relativa a l'impuls i la defensa de la llengua catalana. Arran de les intervencions, els grups van coincidir que era convenient deixar la moció sobre la taula i treballar un text alternatiu basat en la proposta d’Òmnium Cultural.
David Morales, regidor del PSC, va explicar que havia analitzat la moció “amb molt carinyo” i va coincidir que el català es trobava en un retrocés preocupant, expressant la voluntat de contribuir a revertir aquesta situació. Tot i així, va manifestar el desacord del seu grup amb diversos punts del text, especialment als de caràcter ideològic, com la referència a la independència com a «única via» per garantir la plena supervivència del català. Morales va considerar que aquest enfocament dificultava arribar a un consens ampli, per aquest motiu, va proposar elaborar un nou redactat consensuat entre els grups per assolir un acord transversal. Com a base de treball, va mencionar una moció rebuda d’Òmnium Cultural, que contenia propostes amb les quals es “sentirien còmodes” com la coordinació amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, tallers per a la ciutadania i les empreses, promoció del català a les xarxes socials municipals i facilitació d’eines d’ús lingüístic al municipi.
Josep Castellon va defensar el contingut de la moció i va remarcar que la independència asseguraria plenament la normalització del català. Tot i així, va admetre que, a escala local, calia centrar-se en mesures immediates que garantissin que «es pogués parlar català a tot arreu».
La portaveu d’ERC, Susagna Mesas, va afegir que calia incorporar a la futura moció un punt específic sobre la situació dels negocis de Lliçà en relació amb la retolació i l’ús del català. Va recordar que el Codi de Consum de Catalunya obligava a disposar, com a mínim, d’informació bàsica en català.
El portaveu del PP, Teodoro Suárez, va expressar que estava d’acord en la promoció i defensa del català, però li generava incomoditat paraules com «sancions» o «obligacions», fent referència al tema de la retolació de comerços/serveis.
Per la seva part, Francisco Javier Millán va afirmar que VOX volia «acabar amb la dictadura lingüística» i garantir que tothom pogués estudiar i retolar en castellà a tot l’Estat. També va reivindicar que al Congrés i al Senat només s’utilitzés el castellà, criticant el cost de traduccions i sistemes d’interpretació. Va concloure afirmant que, si la moció s’hagués presentat tal com estava, l’haurien votada en contra.
Moció d’ERC amb motiu del 25N, Dia Internacional contra les violències masclistes
El Grup Municipal d’ERC va presentar una moció en el marc del 25 de novembre per condemnar i denunciar la multiplicitat de violències masclistes (físiques, psicològiques, sexuals, econòmiques i institucionals), subratllant que totes provenen del sistema patriarcal i la desigualtat estructural.
Lourdes Martín, regidora d’Igualtat, Gènere i LGTBI va expressar la seva total coincidència amb el text de la moció i tots els seus punts, reafirmant el compromís anual per a l'eliminació de les violències masclistes. En la seva intervenció, la regidora va destacar algunes accions que s’estan portant a terme o es posaran en marxa el 2026 com l'assessorament Tècnic del Protocol d'Assetjament Sexista; el Pla d’Igualtat o la renovació del segell de qualitat de la certificació Forgender Seal, i es va comprometre a programar una nova reunió de les Taules Feministes abans de final d'any.
Per la seva banda, Eva Lesta, d'En Comú Podem, va agrair la presentació de la moció i va insistir en la necessitat d’erradicar les violències masclistes per construir una societat digna, lliure, justa i igualitària. La regidora va aportar dades, recordant que, 26 anys després de l'establiment del 25N per l'ONU, continuen morint dones a mans de parelles o exparelles (38 dones i 1.300 infants des del 2003). Va assenyalar com a nota positiva l'augment del 28% en el nombre de denúncies.
El grup d'En Comú Podem va interpel·lar directament el portaveu de VOX, anticipant el seu vot en contra i el discurs negacionista, i va compartir una anècdota personal sobre la invisibilitat de la violència masclista, demanant que tots els grups votessin a favor per lluitar plegats.
El Grup Municipal de JUNTS va reafirmar el seu compromís "ferm, profund i innegociable" amb la lluita per erradicar totes les formes de violència masclista, considerant-la un obstacle per assolir una societat plena i democràtica, justa i igualitària.
Per la seva part, el regidor del PP, Teodoro Suárez, va manifestar el seu suport a la moció, però prèviament va voler exposar algunes dades i consideracions.
Francisco Javier Millán, de VOX, va confirmar el seu vot en contra. El portaveu va dirigir-se a la regidora d'En Comú Podem i va justificar la seva posició atacant directament la gestió del Govern central socialista, que segons va dir era el "major enemic de les dones". El regidor va basar la seva oposició en la crítica a les Lleis feministes, l’augment de la inseguretat i les agressions sexuals, la manca de protecció de les víctimes de maltractament, etc.
- PSC: A FAVOR
- ERC: A FAVOR
- EN COMÚ PODEM: A FAVOR
- PP: A FAVOR
- JUNTS: A FAVOR
- VOX: EN CONTRA
Moció del PP per mantenir i potenciar la connexió directa R2 Nord amb l’aeroport de Barcelona El Prat
El Grup Municipal del PP) va presentar una moció amb l'objectiu de garantir el manteniment i el potencial de la connexió ferroviària directa de la línia R2 Nord entre el Vallès Oriental (incloent Granollers) i l'Aeroport de Barcelona - El Prat. Davant la voluntat de tots els grups de consensuar un text més tècnic i complet, es va acordar deixar la moció sobre la taula i ajornar-ne l'aprovació fins al Ple següent, per tal que tots els grups tinguessin temps de treballar i consensuar el text definitiu.
VOX va presentar una primera moció sobre la bandera de Palestina al balcó de l’Ajuntament
Francisco Javier Millán va presentar una moció amb l'objectiu de sol·licitar la retirada de la bandera de Palestina del balcó de l'Ajuntament. Millán va reiterar el seu argument que els veïns de Lliçà d'Amunt no tenien res a veure amb els conflictes internacionals i, finalment, va proposar que la bandera de Palestina fos substituïda per una altra amb un missatge de caràcter més ampli i universal.
Antonio Polo, portaveu d'En Comú Podem, va mostrar el seu rebuig a la moció i va afirmar que no entenia el problema de VOX amb la bandera, ja que l'única cosa que reivindicava era que "deixin de matar i d'assassinar a milers i milers de nens", el regidor va remarcar que no es tractava d’un tema polític sinó de "drets humans, del dret a la vida".
El Grup Municipal de Junts per Catalunya va anunciar el seu vot en contra de la moció.
El PP va anunciar que votaria a favor de la proposta de VOX de substituir la bandera per un missatge universal. El seu regidor va indicar que, si bé va votar a favor de la col·locació de la pancarta inicial, considerava que hi havia molts genocidis arreu del món i que la proposta de la moció actual no li semblava malament.
- ERC:EN CONTRA
- PSC: EN CONTRA
- ERC: EN CONTRA
- EN COMÚ PODEM: EN CONTRA
- PP: A FAVOR
- JUNTS: EN CONTRA
- VOX: A FAVOR
Moció sobre el compliment de la llei per part de les associacions veïnals.
Francisco Javier Millán va presentar una segona moció en relació al presumpte incompliment de la llei per part d'una Associació de Veïns del municipi, segons va explicar, per l’ús del logotip oficial de l’Ajuntament i la publicació d’informació “enganyosa” a Facebook . Millán va manifestar que aquest fet es tractava d’una infracció i va instar a l'Ajuntament a imposar una sanció adequada contra l'Associació o el seu representant.
L’Alcalde, Ignasi Simón, va defensar que les actuacions de l'Ajuntament ja havien estat les correctes i suficients. Simón va explicar els fets i va informar que la situació s’havia corregit de manera immediata, quan s’havia posar en coneixement de l’Associació, per tant, considerava “exagerada” la demanda de VOX” i va defensar que "a la gent se li havia de donar l'oportunitat de corregir".
Els grups municipals d’ERC, En Comú Podem i JUNTS van coincidir amb l’Alcalde en considerar exagerada la moció i van votar en contra.
Per la seva part, el regidor del PP es va abstenir.
- PSC: EN CONTRA
- ERC: EN CONTRA
- EN COMÚ PODEM: EN CONTRA
- PP: ABSTENCIÓ
- JUNTS: EN CONTRA
- VOX: A FAVOR
Per últim, VOX va presentar una tercera moció sobre l’ampliació de l’espai en les columnes de l’Informa’t.
VOX va presentar una moció per sol·licitar que s'ampliés l'espai assignat als grups municipals al butlletí mensual municipal Informa't.
Francisco Javier Millán va manifestar que considerava que l'espai actual concedit als grups de l'oposició era un "menyspreu informatiu" i un problema de transparència, per això sol·licitava un mínim de dues pàgines per expressar les seves idees, en lloc d’un única pàgina, com tenien actualment.
El regidor de Comunicació va explicar que el grup del PSC votaria en contra de la moció i va justificar la negativa al·legant la dificultat de gestió actual per aconseguir que tots els grups passessin les columnes a temps, a més, va afegir que s’havia anat redissenyant l’espai per ampliar-lo i, per tant, no ho considerava necessari, va concloure.
El Grup Municipal d'ERC va votar en contra.
Antonio Polo, d’En Comú Podem, va votar a favor i va expressar el seu acord amb la necessitat de tenir més espai per exposar les seves idees i va remarcar que ells sempre lliuraven el seu contingut a temps.
Josep Castellon , de JUNTS, va votar a favor, però va matissar que tampoc calien dues pàgines, però si una mica més d’espai.
Teodoro Suárez també va donar suport a la moció i va indicar que es conformava amb que no es limités el nombre de paraules i va manifestar que l'ampliació de l'espai no li semblava un problema.
- PSC: EN CONTRA
- ERC: EN CONTRA
- EN COMÚ PODEM: A FAVOR
- PP: A FAVOR
- JUNTS: A FAVOR
- VOX: A FAVOR
10.- Precs i preguntes
VOX va presentar dos precs, el primer en relació a la mida de la lletra dels documents i el segon en relació a la gravació de les intervencions de les persones assistents als plens.
JUNTS va preguntar sobre les condicions d’accessibilitat i visibilitat del nou “aparcament llançadora” ubicat al carrer Camí del Turó amb la carretera BV-1602
En Comú Podem va presentar una pregunta sobre la responsabilitat de la seguretat de l’alumnat durant tota la jornada escolar, inclòs el servei de menjador; la cobertura de les assegurances en cas d’accidents que es produeixin dins de la jornada i la fiscalització del compliment d’obligacions per part de les empreses encarregades dels serveis de menjador.
VOX va presentar preguntes sobre l’ocupació al nostre municipi, la nacionalitat de les persones delinqüents, la data d’inici de les obres del centre urbà, la taxa de la deixalleria pels materials per reciclar, la patrulla veïnal i les factures pagades al Restaurant El Portal Vell.