El conseller Rull presenta l'ampliació de la C-17 al Vallès Oriental

Dilluns, 24 de juliol de 2017

Aquest matí, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i els alcaldes de Granollers, Lliçà d’Amunt, Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Montmeló, s’han reunit per a la presentació del  projecte de millora de la C-17.

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha presentat avui, conjuntament amb els alcaldes de cinc municipis del Vallès Oriental, un conjunt d’actuacions que el Govern executarà entre el 2018 i el 2019  amb l’objectiu de millorar la capacitat i l’accessibilitat de la C-17. Aquestes mesures, consensuades amb el territori, comporten una inversió estimada en 35 MEUR. En l’acte, que s’ha desenvolupat a Parets del Vallès, han participat els alcaldes de Granollers, Josep Mayoral; Lliçà d’Amunt, Ignasi Simón, Parets del Vallès, Sergi Mingote; Lliçà de Vall, Xavier Serrate; i Montmeló, Antoni Guil.

 

Les actuacions previstes, ha explicat el conseller Rull, estan encaminades a “millorar els estàndards de seguretat i, sobretot, a ampliar la capacitat” de la via, així com a reordenar i millorar accessos i enllaços.

 

El pla preveu cinc actuacions concretes:  una nova  connexió amb l’AP-7, a Parets del Vallès, i ampliació del tronc de l’AP-7 en sentit oest; l’ampliació de la C-17 amb un tercer carril, tant en sentit Vic com en sentit Barcelona, i la reordenació d’accessos al llarg d’un tram d’uns dos quilòmetres, entre l’enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers (C-352); la millora de la connectivitat a les zones industrials del Coll de la Manya i de Can Montcau, a través d’un nou pas inferior de la C-17, que connectarà aquestes dues importants zones d’activitat econòmica; i la millora de l’accessibilitat a Montmeló.

 

En les pròximes setmanes, se sotmetrà a informació pública el projecte de millora de servei de la C-17 i també es licitaran els projectes constructius corresponents, per impulsar aquestes actuacions el 2018. El conseller Rull ha assenyalat que les feines es duran a terme “de manera esglaonada i consensuada amb el territori per no generar una situació de congestió en una via amb un trànsit ja molt dens”.

 

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:36