El web i les xarxes socials municipals es consoliden

Dimarts, 11 de febrer de 2014

Durant l'any 2013, l'Ajuntament ha consolidat les eines de comunicació municipals a Internet i ha continuat amb l'aposta per les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) creant nous espais a la xarxa, com el nou canal municipal de Youtube.

 

El web municipalDurant el 2013, el nombre de visites total del web municipals'ha incrementat un 41,18% respecte el 2012, passant de 87.963 a 124.187 nombre de visites totals registrades a 31 de desembre de 2013. Pel que fa al nombre de visitants diferents, aquest també ha augmentat respecte l'any anterior, situant-se en 75.226 durant el 2013, el que representa un increment del 34,88%.


Seguint amb la tendència dels anys anteriors, el mes que experimenta un major nombre de visites és setembre, amb 12.391 visites totals, dels quals 8.032 són visitants diferents. Aquest increment es produeix per la publicació de continguts relatius a la Festa Major del municipi.

 

Visites web

Tràmits en líniaLa plataforma de Tramitació E-Tram es va posar en marxa l'any 2007. Des dels seus inicis, la tramitació telemàtica amb l'administració ha anat augmentat de forma progressiva, però durant el passat any l'ús de la plataforma per part de la ciutadania va experimentar una pujada notable i es va assolir la xifra de 523 tràmits realitzats, al voltant d'un 27% més que l'any 2012.


Actualment, la plataforma de tramitació permet la realització de nou tràmits en línia, els més freqüents són la instància genèrica (354 realitzades durant el 2013), les queixes i suggeriments (60) i el volant d'empadronament (44).

 

Tramits

 

Tipus tramits


Identitats digitals (idCAT)De forma paral·lela a la posada en marxa de la plataforma de tramitació en línia, el 20 de novembre de 2006, l'Ajuntament es va constituir com Entitat de Registre col·laboradora de l'Agència Catalana de Certificació (CATCERT) per crear certificats digitals idCAT. L'idCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet i que permet la realització de tràmits amb diverses administracions públiques, assegurant la integritat de les dades que s'envien, així com la confidencialitat.

 

Des de la posada en marxa d'aquest servei, l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) ha validat un total de 1.001 certificats digitals idCAT.


FacebookPer complementar les eines de comunicació existents, l'any 2011 es va crear la pàgina de Facebook de l'Ajuntament, una aposta per fer arribar l'actualitat lliçanenca a les xarxes socials. Des del seu inici, el juliol de 2011, la pàgina de Facebook de l'Ajuntament ha anat augmentant, de forma progressiva, el nombre de fans i, actualment, ja compta amb 581 seguidors.


Segons mostren les estadístiques de Facebook, un 33% dels fans de la pàgina són persones d'entre 35 i 44 anys, i la segona franja d'edat amb major percentatge de seguidors és la de 25 a 34 anys, amb un 21%. Al voltant del 80% dels fans es connecten diàriament a la pàgina municipal i no hi ha diferències substancials pel què fa als dies de la setmana. En relació als horaris de connexió, la major part dels usuaris es connecta a partir del migdia i es registra un nombre major de fans a partir de les 9 del vespre.

 

Facebook 4


TwitterEl compte de Twitter de l'Ajuntament es va posar en marxa el gener de 2012. Des de l'inici, el nombre de seguidors s'ha anat incrementant de manera progressiva, registrant una major pujada en el darrer any. Actualment, el compte de Twitter municipal té 503 seguidors.


Des de la seva posada en marxa, l'Ajuntament ha publicat més de 1.500 tuits, la major part enllaços a continguts del web municipal, però també ha retuitat informacions d'interès ciutadà d'altres fonts com mitjans de comunicació i administracions públiques.

 

En relació a la connectivitat, l'Ajuntament ha estat esmentat a les xarxes 194 vegades (dins del període analitzat: del 4 de gener de 2012 a 1 4 de gener de 2014), s'han fet 347 retuits dels seus continguts i 51 vegades s'han
marcat com a favorits els tuits municipals.


En relació a les etiquetes (#) més utilitzades en el Twitter municipal, el rànquing està liderat per #LliçàdAmunt, seguit de #Agenda; #Lliçàdefesta, utilitzat durant la Festa Major de 2013; #Lliçàrecicla, del concurs de reciclatge a les xarxes i #Ple.

 

Twitter 4

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:12