Es posa en marxa el grup motor del projecte de Salut Comunitària

Dilluns, 20 d’abril de 2026

El municipi posa en marxa el projecte de Salut Comunitària amb la creació del grup motor i fa una crida a les entitats locals a sumar-s’hi per impulsar accions que millorin la salut i el benestar de la població.

El passat 12 de març es va celebrar la primera reunió de treball del projecte de Salut Comunitària que va reunir prop d’una trentena de persones, entre professionals de l’Equip d’Atenció Primària (EAP) de la Vall del Tenes i representants d’entitats locals. Aquesta sessió va servir per presentar el projecte i començar a configurar el grup motor, l’òrgan que liderarà el desplegament de les accions al municipi.

El projecte té com a objectiu millorar la salut i el benestar de la població a través de l’acció comunitària i s’estructura en dos grans àmbits. D’una banda, la prescripció social, que permet als professionals sanitaris recomanar activitats comunitàries com a complement a l’atenció mèdica, amb l’objectiu de millorar hàbits i combatre situacions com el sedentarisme o la soledat. De l’altra, la salut comunitària pròpiament dita, que promou la creació de sinergies entre diferents col·lectius i agents del territori per detectar necessitats i donar resposta de manera col·laborativa.

El grup motor, format per l’Ajuntament, l’EAP i les entitats que s’hi adhereixin, tindrà un paper clau en la identificació de necessitats, la definició de prioritats, el disseny d’intervencions i l’avaluació dels resultats.

En aquesta primera trobada, cinc entitats del municipi van manifestar la seva voluntat d’adherir-se al grup motor: el Casal de la Gent Gran de Palaudàries, Protecció Civil, l’Esplai, el Futbol Sala i el Club Tennis Ca l’Artigues.

En el marc del desplegament del projecte, el proper 29 d’abril tindrà lloc la segona jornada de treball comunitari de la Vall del Tenes, organitzada per l’EAP. La trobada es farà al Teatre Auditori Polivalent (TAP) de Bigues i Riells, de 10.30 a 14.30 h, i reunirà els membres dels grups motors dels quatre municipis (Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall, Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells del Fai), així com representants de Salut Pública. L’objectiu és continuar avançant en el procés comunitari compartit, reforçar el treball en xarxa i generar un espai d’intercanvi d’experiències i iniciatives.

Des de l’Ajuntament es fa una crida a les entitats locals que també vulguin formar-ne del grup motor del municipi i contribuir aportant informació sobre les activitats que desenvolupen, així com els recursos i espais disponibles.

Com m’apunto al grup motor?

Per apuntar-se al grup motor cal enviar un correu electrònic a l’adreça: acanomo.mn.ics@gencat.cat expressant la voluntat de formar-ne part i indicant nom, cognoms, entitat i telèfon de contacte.

Darrera actualització: 20.04.2026 | 13:16