Evolució del web i les xarxes socials municipals
El 2015 ha estat un any positiu per la presència institucional a Internet. Les visites al web municipal han augmentat al voltant d’un 46%. Aquesta tendència també es pot aplicar a les xarxes socials, que han registrat un augment del nombre de seguidors sense precedents des de la seva posada en marxa.
El web municipal


El web municipal ha experimentat un augment notable del nombre de visites, un 46,2% en un any, passant de 190.517 a 278.471 a 31 de desembre de 2015. El nombre de visitants diferents també ha augmentat respecte a l'any anterior, situant-se en 155.395. Les estadístiques recullen les visites que es fan a tots els webs municipals i, per tant, amb la creació de nous sites (web de l’Alcalde, web de Joventut i web de Transparència) el nombre de visites s’incrementa considerablement. Les xarxes socials també constitueixen una important font d’accés a continguts webs.
El passat any, els mesos que van experimentar un major nombre de visites van ser febrer, març i setembre, visites relacionades amb la publicació de continguts sobre la multinacional Mango i relatius a la Festa Major.


Per altra banda, la tramitació telemàtica amb l'administració, que havia anat augmentant de forma progressiva des de la seva estrena l'any 2007, aquest darrer any ha experimentat una davallada. Durant el 201 5 s’han fet 485 tràmits en línia, 165 menys que el 2014. Els tràmits més utilitzats per la ciutadania continuen sent la instància genèrica (346 tràmits), seguit del tràmit de Queixes, suggeriments i propostes (60).
Pàgina de Facebook municipal
El darrer any, la pàgina de Facebook municipal ha experimentat el major creixement, pel que fa al nombre de seguidors, des de la seva posada en marxa, l’any 2011. A 1 de gener, comptava amb 1.133 fans, 377 més que fa un any.



El 61% dels seguidors del la pàgina són dones i el 39% homes. La franja d’edat principal dels fans es situa entre els 35 i els 44 anys (30%). Més del 80% dels fans es connecten diàriament a la pàgina municipal i no hi ha diferències substancials pel què fa als dies de la setmana. En relació als horaris de connexió, la major part dels usuaris es connecta a partir del migdia i es registra un nombre major de fans a partir de les 9 del vespre.
Compte de Twitter de l'Ajuntament
El compte de Twitter de l'Ajuntament va finalitzar l’any 2015 amb 1.241 seguidors, el major increment des de la seva estrena l'any 2012. L'Ajuntament ha publicat més de 5.000 tuits, la major part enllaços a continguts del web municipal, però també ha retuitat informacions d'interès ciutadà d'altres fonts com mitjans de comunicació, administracions públiques, entitats o ciutadania.

Pel que fa a la interacció en aquesta xarxa, els quatre indicadors analitzats (nombre de seguidors, mencions, retuits i favorits) han experiment un gran increment en el darrer any 2015. Maig i setembre són els dos mesos que registren un major nombre de visites al perfil, 1.062 i 1.227 respectivament, aquestes xifres estan relacionades amb la publicació del resultat de les eleccions municipals al maig i les informacions relatives a la Festa Major al setembre.




Canal de Youtube i Instagram
El Canal de Youtube municipal es va estrenar a finals del 2013, inicialment per publicar els vídeos de les sessions del Ple municipal, però també s’hi han publicat continguts més festius. Dels 45 vídeos publicats, el més vist ha estat el de la Cavalcada de Reis d’aquest gener, amb 207 visualitzacions i 463 minuts de visualització.
El compte d’Instagram municipal compta amb 156 seguidors. Aquesta xarxa s’ha utilitzat, principalment, durant les festes majors, des de la seva posada en marxa l’any 2013.