Finalitzen els darrers Plans d'Ocupació
Els Plans d'Ocupació del 2011 han donat feina a deu persones durant sis mesos. Les tasques que han desenvolupen les persones seleccionades han estat relacionades amb el control, eficiència i estalvi de diferents serveis que s'ofereixen al municipi.
En la convocatòria del 2011, la Generalitat va subvencionar 10 persones per treballar a l'Ajuntament com a Plans d'Ocupació durant sis mesos.
Â
Aquestes persones van començar a treballar el passat novembre i hi han desenvolupat la seva tasca fins a finals de juny.
Â
Les feines que han estat duent a terme giraven entorn a un únic projecte anomenat "Control, eficiència i estalvi dels diferents serveis a la població de Lliçà d'Amunt".
Â
Aquest projecte englobava quatre accions:
-         La primera acció era el control, la gestió, la digitalització i la neteja d'embornals, que va a cà rrec de dues persones.
-         La segona acció era la neteja d'abocaments incontrolats i brossa diversa per boscos, camins, accessos de carreteres, parcs, etc., que va a cà rrec de dues persones més.
-         La tercera acció, a cà rrec de dues persones més, es tractava del control de la recollida de residus: actualització de rutes i ubicació de contenidors, nivell d'emplenat dels contenidors abans de recollir-se, control de temps, etc.
-         La quarta acció era la millora de l'eficiència energètica de l'enllumenat públic i dels edificis municipals i va a cà rrec de 4 quatre persones.
Â
En la primera acció, de control, gestió, digitalització i neteja d'embornals, les dues persones han recorregut tot el poble, barri per barri, per tal de localitzar, posicionar damunt d'un plà nol i netejar els embornals existents. A més, les dades preses a peu de camp s'han introduït en el sistema informà tic de l'Ajuntament. Al mateix temps, aquestes persones han anat donant parte d'incidències que es trobaven al seu pas, com defectes a les voreres, senyals de trà nsit tombades, etc.
Â
La segona acció, de neteja d'abocaments incontrolats i brossa diversa per boscos, camins, accessos de carreteres, parcs, etc., a cà rrec de dues persones, ha suposat la recollida d'unes 20 tones de residus d'una quarentena de llocs diferents. També han realitzat tasques complementà ries com neteja de vegetació de voreres, retirada d'espècies herbà cies al·lòtones i plantació de pins al Pinar de la Riera.
Â
En la tercera acció, de control de recollida de residus, les dues persones han fet un seguiment exhaustiu de les rutes de recollida de residus, dels temps invertits i del nivell d'ús dels contenidors, informació que resulta de gran utilitat per la valoració del rendiment del servei.
Â
En la quarta acció, de millora de l'eficiència energètica de l'enllumenat públic i dels edificis municipals, les quatre persones han canviat les là mpades de vapor de mercuri i fluorescents per là mpades de vapor de sodi d'alta pressió en les lluminà ries situades als carrers Anselm Clavé i Rafael de Casanova, al parc infantil de l'avinguda dels Països Catalans i als recintes d'Els Galliners i de l'Escola de Música. També s'ha justat l'hora d'encesa i apagada de tots els fanals del municipi per tal de reduir el consum elèctric i aixà estalviar energia. A més, en alguns edificis municipals com l'Escola Bressol Municipal Palaudà ries, la Policia, l'Ajuntament i la Biblioteca, han instal·lat interrruptors temporitzats, detectors de presència, là mpades de led's i là mpades de baix consum. Totes aquestes mesures, a més de millorar l'eficiència energètica, han aconseguit disminuir la despesa elèctrica.
Â
Per seleccionar aquestes deu persones, l'Ajuntament va partir d'una llista confeccionada per l'INEM amb gent que complia les condicions establertes i que són: persones desocupades, inscrites com a demandants de feina al servei d'ocupació públic, que haguessin exhaurit la prestació per desocupació i sense dret al subsidi d'atur i a l'ajut dels 400 euros. L'Ajuntament va seleccionar 10 persones d'aquesta llista, la qual va ser verificada prèviament pel SOC.