Instal·lació de plaques solars tèrmiques al camp de futbol

Dilluns, 24 de setembre de 2012

La instal·lació preescalfa l'aigua que posteriorment una caldera l'elevarà fins la temperatura desitjada

 

L'Ajuntament de Lliçà d'Amunt es va adherir el 2009 al Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses per la lluita contra el canvi climàtic i va elaborar el Pla d'Acció per l'energia sostenible, aprovat el 2011 i finançat per la Diputació de Barcelona. Entre els principals reptes d'aquest pla d'acció hi figuren la prevenció del canvi climàtic i l'eficiència energètica.

 

En aquest sentit, l'Ajuntament vol fer una reforma del camp de futbol municipal per convertir-lo en un equipament de referència energètica on s'hi contemplin diferents accions que contribueixin a l'estalvi energètic i econòmic: instal·lacions de generació i distribució d'aigua calenta sanitària i calefacció, instal·lacions d'electricitat i aïllament tèrmic i tancaments de l'equipament.

 

La Junta de Govern del passat 19 de juliol va aprovar la instal·lació de plaques solars tèrmiques a la coberta de l'edifici per a la generació d'aigua calenta sanitària als vestidors, tot i que també donarà suport a la calefacció.

 

Les instal·lacions aportaran un preescalfament a la temperatura de l'aigua que posteriorment serà elevada per una caldera fins a la temperatura de consigna desitjada. Es disposarà d'un acumulador solar emplaçat a l'actual sala de màquines a l'interior de l'edifici.

 

El sistema estarà format principalment per una superfície de captació de 25 m2 i un acumulador de 2.000 litres. Les obres, sota la direcció de l'empresa Ambioreva, tenen un pressupost de 23.098,50 euros i una subvenció de 6.024,09 euros del Programa d'Energies Renovables de l'Institut Català de l'Energia de la Generalitat de Catalunya.

 

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:01