La inauguració de les obres d'urbanizació del Polígon Industrial Molí d'en Fonolleda s'ajorna al dissabte 26 de març per causes metereològiques

Dimarts, 8 de març de 2011

El Pla General preveia la reconducció urbanística i legalització del Polígon Industrial Molí d’en Fonolleda, un polígon industrial que es va començar a construir als anys 70 a nivell particular i on mancava establir-hi els espais públics (carrers, zones verdes i zones d’equipaments), les parcel•les edificables i els serveis públics. La urbanització d’aquest sector ha portat a altres actuacions paral•leles: mediambientals, de trànsit, etc.

El procés de reconducció urbanística del Polígon Industrial Molí d’en Fonolleda, situat al costat de la zona esportiva del Tenes i de l’IES Lliçà en direcció a Lliçà de Vall, es va començar a fer als anys 90 i ara està a punt de finalitzar.

En primer lloc, es va fer una reparcel·lació del sector, que va portar a l’obertura de nous carrers (c. de la Metal·lúrgia, C. de Ca la Miquela, etc.), a la reserva de dues zones, una destinada a equipaments públics i l’altra destinada a zona verda, i a la definició de les parcel•les edificables.

En segon lloc, s’ha procedit a establir-hi els serveis públics: la xarxa d’aigua; la xarxa de clavegueram, que s’ha connectat al Col·lector del Tenes; s’han posat transformadors i s’ha fet una xarxa elèctrica nova; s’ha pavimentat, senyalitzat i enjardinat la zona; etc.

Ara resta pendent que cada particular es connecti a la nova xarxa elèctrica i, un cop ho hagi fet tothom, es procedirà a desmantellar les antigues línies elèctriques.

Cal destacar que, amb l’obertura del carrer de la Metal·lúrgica, que s’inicia al carrer d’Anselm Clavé (prop de la rotonda del Camí de la Serra) i enllaça amb l’avinguda dels Països Catalans (i amb la carretera nova de Granollers i la C-17), s’ha obert una via per descongestionar el trànsit del centre urbà, sobretot de vehicles pesants. A la intersecció de l’avinguda dels Països Catalans amb el carrer de la Metal·lúrgia s’ha construït una rotonda.

Un altre carrer que s’ha obert és el carrer de Ca la Miquela, un carrer peatonal que permet als treballadors anar a peu des del carrer d’Anselm Clavé fins al carrer de la Metal·lúrgia i el polígon.

Per als treballadors que hi arribin en cotxe també s’han habilitat dos aparcaments públics.

Per als que hi vagin amb transport públic, s’ha instal·lat una parada de bus, que Transports de Lliçà d’Amunt ha incorporat al seu recorregut.

Per altra banda, aquest sector no es pot legalitzar del tot si no se soluciona el tema de la inundabilitat de la zona, ja que està situat al costat del riu Tenes.

En aquest sentit, hi ha un projecte paral·lel de construcció d’una mota de defensa al costat del riu, que està a punt d’iniciar-se.

Aquest segon projecte, però, va més enllà i es converteix en una actuació mediambiental que permetrà anar des del Parc del Tenes fins al final del terme municipal direcció a Lliçà de Vall, a través d’un passeig enjardinat paral·lel al riu.

Les obres d’urbanització del polígon industrial Molí d’en Fonolleda tenien un import de licitació de 6.286.772,07 euros i es van adjudicar per 5.117.432,48 euros, és a dir, per una baixa del 18,60%, un cost que han finançat els propietaris al 100%.

La data d'inauguració de la urbanització d’aquest polígon serà el dissabte 26 de març a les 11 del matí.


Abans


abans


Ara
Ara


Darrera actualització: 24.10.2017 | 13:52