L'Ajuntament recupera la gestió directa del servei de recollida de residus i neteja viària

Divendres, 31 de gener de 2014

A partir de l'1 de febrer, la gestió del servei municipal de recollida de residus i neteja viària es farà directament des de l'Ajuntament, que ha rescatat la concessió que fins ara tenia l'empresa Servicios Semat.

 

Per tal de prestar directament el servei de recollida de residus i neteja viària, l'Ajuntament ha subrogat tot el personal adscrit al servei, 22 persones, que han passat a formar part de la plantilla de personal de l'administració local.


D'aquestes 22 persones, n'hi ha una que es prejubila d'acord amb l'empresa Semat i 6 s'han subrogat directament a l'Ajuntament, ja que és personal que ja provenia de l'administració local. Amb la resta de la plantilla, 15 persones, s'ha arribat a un acord perquè passin a treballar per l'Ajuntament amb el tipus de contracte que pertoqui al personal laboral de l'administració local. Laboralment, se'ls han mantingut les condicions del conveni que tenien mentre estigui en vigor.


El servei inclou la recollida de les cinc fraccions de residus que tenen contenidors al carrer (cartró, envasos, vidre, matèria orgànica i resta), la recollida de trastam, la gestió de la deixalleria, la neteja de contenidors i la neteja viària.


Amb la gestió directa del servei, que dependrà de la Regidoria d'Obres i Serveis, es produïrà un estalvi econòmic immediat, que ja ha permès reduir un 10% la taxa de residus pel 2014, éssent l'únic municipi de la comarca
que ha pogut reduir la taxa en lloc d'augmentar-la. L'estalvi inicial en el pressupost del 2014 és de 224.300,00 euros. Per l'any 2015 es preveu que l'estalvi produït pel nou model de gestió sigui per un import de 383.000,00 euros anuals respecte a l'exercici 2013.


Entre els objectius de gestió figuren mantenir i millorar la qualitat del servei, incrementar el control dels processos, optimitzar circuits, ampliar recollides i reduir els costos de tractament.

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:12