L’Ajuntament treballa per a la resolució dels casos d’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica

Dijous, 10 de desembre de 2015

La regidoria de Benestar i Família ja ha començat a gestionar els primers casos derivats de l’aplicació de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.

 

En les darreres setmanes, des de Serveis Socials s’han fet nombroses gestions per aconseguir el restabliment de subministraments en diversos casos de persones usuàries. La delicada situació d’algunes famílies, que s’han vist afectades per talls en els serveis bàsics, ha desencadenat una sèrie d’accions amb les companyies de subministraments per a la defensa dels drets de les persones que es troben en risc d’exclusió residencial.

 

El nou context legal estableix els protocols d’actuació per part d’empreses i organismes públics davant de casos de vulnerabilitat social per garantir, d’una banda, el dret d’accés als subministraments bàsics (aigua potable, electricitat i gas), i de l’altra, per actuar davant el sobre endeutament hipotecari, reduir i gestionar les situacions que es derivin dels desnonaments i facilitar l’accés a l’habitatge.

 

Aquests protocols d’actuació prioritzen la vessant social i, en aquest sentit,  els serveis socials esdevenen  una peça clau per a la resolució dels casos d’impagament de les persones en situació de risc.

 

Davant d’impagaments per part dels seus clients, companyies de subministraments i entitats financeres estan obligades a sol·licitar un informe que avaluï la situació de vulnerabilitat de la persona afectada, previ consentiment d’aquesta. Aquest informe avaluador el fa serveis socials d’acord amb els criteris contemplats en el text legal.

 

Sorea ha estat una de les primeres companyies de subministraments que ha sol·licitat la intervenció dels Serveis socials municipals, els quals ja han iniciat els tràmits per avaluar la situació de risc d’exclusió residencial dels afectats.

 

Qualsevol  veí o veïna del municipi que desitgi més informació sobre aquest nou context legal, o bé  es trobi en una de les situacions previstes a la llei i necessiti assessorament, pot posar-se en contacte amb els Serveis socials municipals  i sol·licitar cita prèvia:

 

  • Adreça: c. de Rafael Casanovas, 8, 1a planta
  • Telèfon: 93 860 72 20
  • Fax: 93 860 72 21
  • Correu electrònic: serveis.socials@llicamunt.cat
  • Horari: De dilluns a divendres, de 8 a 14 h. Dilluns, de 16 a 19 h. Cal demanar cita prèvia.
     

 

 

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:24