L'arxiu de can Puig, prop de 1.000 documents, consultable per Internet
L’Arxiu Comarcal del Vallès Oriental ha catalogat 913 unitats documentals de l’arxiu de la masia de Can Puig, on s’inclouen pergamins que daten del segle XII al XVII així com també documents de la masia de Can Marquès, a Canovelles.
La classificació i digitalització ha estat un projecte conjunt de l’Arxiu Comarcal, l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt i l’Ajuntament de Canovelles, en estreta col·laboració amb els propietaris de la casa pairal. El projecte va començar fa dos anys, i ha permès fer consultables els resums de tots aquests documents a través del web Arxius en Línia de la Xarxa d’Arxius Comarcals (XAC) de la Generalitat de Catalunya.
Per poder consultar l’inventari, cal anar al web Arxius en Línia, triar l’opció ‘Cerca avançada’ i indicar com a centre l’Arxiu Comarcal del Vallès Oriental i com a Codi de fons el 101 – 6.
Finalment, i després de clicar ‘cercar’, podrem consultar centenars de documents, alguns d’ells visibles, ja que estan digitalitzats.
Els documents corresponents a Lliçà d’Amunt són 214 pergamins (anys 1171 a 1619) i 433 documents en paper (1331 a 1969). A més de la documentació patrimonial de la família Puig, es poden trobar documents relatius a la societat L’Aliança, a l’Ajuntament, a la Parròquia, programes de Festa Major i d’altres actes festius, així com també butlletins i impresos diversos (goigs, estampes...), la majoria del període 1870-1980.
En aquesta pàgina web podreu consultar, a més de l’inventari sencer, alguns documents digitalitzats (es van posant poc a poc). Per a qualsevol dubte o consulta us podeu adreçar a l’Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (Granollers), on tenen còpia digital de tota la documentació.