L'IES Lliçà inicia aquest any el Pla Experimental de Llengües Estrangeres
El projecte consisteix en oferir la possibilitat als alumnes de l’institut lliçanenc d’aconseguir unes competències lingüístiques en anglès i francès que puguin acreditar en escoles oficials. Per arribar a aquests objectius es pretén que l’alumnat rebi formació en els continguts de l’àrea de ciències socials en anglès i de ciències naturals en francès.
L’any vinent, s’iniciarà la implantació del pla experimental a primer d’ESO, amb les mateixes hores lectives per l’anglès i el francès, i amb una DNL ( Disciplina No Lingüística) en francès a primer d’ESO i una DNL en anglès a quart d’ESO, amb l’ànim de fer-ho extensiu a altres nivells de manera gradual. Aquest any, el projecte comença amb els alumnes de tercer i segon d’ESO, que fan francès com a segona llengua estrangera. La tria d’aquesta opció és voluntària per part de les famílies però implica un cert compromís pels 4 anys de l’ ESO ja que sense continuïtat no es pot assolir un bon nivell de llengua
S’utilitzaran els mitjans i recursos del centre, i es vetllarà perquè els alumnes utilitzin internet per consultar pàgines web en anglès i francès, i per fer recerca en ambdues llengües estrangeres. A l’aula ordinària es portaran a terme activitats en grup potenciant la comprensió i expressió tant oral com escrita.
L’objecte d’aprenentatge permetrà als alumnes explorar el subjecte d’estudi des d’una perspectiva diferent, que contribuirà a la millora de les seves competències lingüístiques en anglès i francès.
La metodologia que s’utilitzarà a les aules serà la d’emprar la llengua estrangera com a eina per aprendre altres continguts curriculars, utilitzant les habilitats, coneixements i estratègies de les disciplines DNL per augmentar l’exposició a la llengua estrangera.