L’OMIC superarà la tramitació de 150 expedients de consum aquest 2014

Dimarts, 30 de desembre de 2014

Aquest any, a 31 d'octubre, el nombre d'expedients dels consumidors que s'han obert per part de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) sumen 149. El màxim assolit per aquest servei va ser l'any 2012, que es va tancar amb 150 expedients.

 

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei municipal gratuït per a la defensa dels consumidors. Aquest suport es dóna mitjançant la informació prèvia, l'assessorament, l'orientació, la recepció de la reclamació i la tramitació al  corresponent establiment proveïdor, comerç o servei. L'OMIC realitza la funció de mediació i les parts disconformes s'atorguen la bona voluntat per resoldre el conflicte.


El 2012 l'OMIC va tancar l'any amb un total de 150 expedients, el mateix nombre que ja ha assolit aquest any. Aquell any, 17 expedients van ser sol·licituds d'arbitratge per participacions preferents o deute subordinat contra entitats bancàries o financeres i la resta, 133, va ser exclusivament de temes de consum.


Enguany i fins al 31 d'octubre, ja s'han tramitat 149 expedients, dels quals 121 estan arxivats i els 28 restants estan a l'espera de resposta per part de l'empresa o servei infractor. Dels 121 expedients arxivats, 6 s'han enviat al servei d'inspecció de l'Agència
Catalana de Consum; 13 s'han enviat a arbitratge o altres tipus de serveis d'assessorament fora de la mediació, perquè es revisin les resolucions desfavorables emeses contra els clients; i dels 102 restants, 48 han tingut resultats positius a la reclamació del consumidor i 41 negatius als interessos dels mateixos.


La casuística és molt variada, però continuen essent els operadors de telefonia i serveis bàsics els que destaquen pel nombre de reclamacions.


L'OMIC depèn orgànicament de la regidoria d'Atenció al Ciutadà. Com a millores del servei, l'espai OMIC del web ha incorporat els fulls de reclamació editables o per imprimir directament amb la finalitat d'agilitar el tràmit; també hi trobareu noticies i enllaços relacionats amb consum.


L'OMIC disposa d'un correu electrònic propi: omic@llicamunt.cat.

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:17