Més de dos anys d'OMIC
El proper mes de juny farà dos anys i mig de l'entrada en funcionament de la Oficina Municipal d'Informació i Atenció al Consumidor (OMIC) de Lliçà d'Amunt.
L'Oficina Municipal d'Informació i Atenció al Consumidor (OMIC) de Lliçà d'Amunt, ubicada a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament, ha atès, durant l'any 2011, 264 reclamacions dels ciutadans i ciutadanes del poble. D'aquestes 264 reclamacions, 74 corresponen a companyies telefòniques, 16 a companyies de subministrament, 9 a companyies d'assegurances, 3 a entitats bancà ries, 135 a agències de viatges, 12 a comerç i 17 a altres.
Â
De les 264 reclamacions, 68 es van resoldre favorablement pel consumidor, 149 han estat traslladades a altres organismes per la seva resolució, 28 s'han resolt desfavorablement pel consumidor i la resta estan en curs.
Â
L'OMIC, a banda de reclamacions, també atén queixes i consultes. En relació a les queixes, s'han tramitat 6 queixes relatives amb telefonia, transports, entitats bancà ries, comerç i serveis turÃstics.
Â
El volum de reclamacions ha augmentat respecte al primer any de funcionament, quan es van comptabilitzar 87 reclamacions. Aquest augment respon al fet que s'ha estès la coneixença d'aquest servei i la divulgació dels drets als consumidors. Això és degut, en bona part, a la informació donada a través del butlletà i del web municipal. Precisament, des dels passat mes de març, el web municipal ha incorporat el servei d'OMIC telemà ticament dins de la secció Serveis del bloc informatiu Seu electrònica (https://www.llicamunt.cat/ca/seu-electronica/serveis.htm). Les persones que visitin aquest espai podran informar-se sobre les dades de contacte i els horaris d'atenció de l'OMIC, sobre campanyes i avisos relacionats amb l'à mbit del consum i també podran fer arribar les seves consultes a través d'un formulari en lÃnia.
Â
Cal destacar, però, que durant aquest darrer any, el volum d'expedients tramitats també s'ha vist incrementat per l'allau de reclamacions rebudes, de l'agost al novembre del 2011, en relació a agències de viatges, que es van traslladar als organismes competents per a la seva resolució. AixÃ, des de l'OMIC, es vol fer arribar diferents recomanacions a tenir en compte a l'hora de contractar serveis turÃstics.
Â
Reclamacions:
Â

Â
Â
Resolucions:
Â
