Nou sistema de vÃdeo actes
El Ple de juliol es podrà seguir en directe per la nova plataforma.
En el Ple ordinari del passat 21 de març es va estrenar un nou sistema de vídeo actes que permet la retransmissió en directe i la gravació de les sessions plenàries i, posteriorment, genera la vídeo acta amb plena validesa jurídica, que inclou la gravació del Ple i un índex interactiu de l’ordre del dia.
Aquest sistema millora la gestió i la consulta de les sessions plenàries agrupant en un espai únic tots els arxius relacionats amb els plens (convocatòria, ordre del dia, crònica i vídeo acta). La funcionalitat més interessant és que permet a les persones usuàries accedir a punts concrets i/o torns de paraula dels regidors i regidores a partir de la indexació automàtica dels punts de l’ordre del dia i les intervencions. El portal també permet la compartició directa d’aquests continguts a les xarxes socials.
Per posar en marxa el servei, l’Ajuntament s’ha adherit a una contractació agregada promoguda per l’Associació Catalana de Municipis (ACM) amb l’empresa eCityclic Solutions SL per un import de 12.007 € (IVA exclòs) i un manteniment anual de 3.984 € (IVA exclòs).
De moment, el nou portal incorpora les sessions plenàries del 21 de març i de 30 de maig i la Junta de Govern Local pública del 21 de març, i anirà incorporant les següents sessions que es facin. A aquest nou portal també es pot accedir des del web municipal, on es manté l’històric de sessions plenàries des del 2015.
Funcionament de la plataforma
- La sessió es grava de forma automàtica mitjançant equips d’enregistrament de vídeo i àudio instal·lats a la sala de plens. La plataforma es connecta al canal de YouTube de l’Ajuntament i retransmet la sessió en streaming, que també es pot seguir pel portal de plens.
- Durant el Ple, es registra en la plataforma els moments en què es tracten els diferents punts de l’ordre del dia.
- Un cop finalitzada la sessió, el sistema processa el vídeo de forma automàtica i el sincronitza amb la informació registrada durant el Ple. Es crea la vídeo acta, que inclou la gravació del Ple i un índex interactiu que permet la navegació pels punts i intervencions de l’ordre del dia.
- La Secretària de l’Ajuntament signa digitalment la vídeo acta, garantint la seva validesa legal, i es publica en el portal de vídeo actes perquè la ciutadania hi pugui accedir.