Resultats de la visita del Síndic a Lliçà d'Amunt

Dijous, 9 de març de 2017

Ahir, una delegació de la Sindicatura de Greuges de Catalunya va visitar Lliçà d'Amunt  i es va instal·lar a la Biblioteca Ca l'Oliveres per atendre els ciutadans i ciutadanes del poble i rodalies.

 

L'oficina del Síndic va rebre dotze visites, totes, excepte una, persones veïnes de la població. Es van presentar onze queixes i es van plantejar dues consultes. Les problemàtiques plantejades van estar relacionades, principalment, amb serveis de subministrament (electricitat, aigua i telefonia), serveis socials, habitatge, tributari, sanitat, funció pública, etc.  

 

Tres de les onze queixes presentades anaven adreçades a l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt.

 

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el  funcionament.


A més de treballar amb les administracions, el Síndic comença a actuar també en la supervisió de les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

 

Aquesta és una pràctica que es fa per tots els pobles de Catalunya amb l'objectiu d'apropar el servei a la ciutadania.


La visita, gestionada per l'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC), es va anunciar mitjançant una carta enviada a totes les llars del municipi, per correu electrònic a totes les entitats locals i a través dels mitjans de comunicació municipals (Informa't, web i xarxes socials).

 

 

Darrera actualització: 24.10.2017 | 14:31