Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)

És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l’ajuntament fets o elements relatius a l’inici d’una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.

Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infrastructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l’annex II de l’esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d’activitats estables.

Nota:

D’acord amb l’ordenança municipal reguladora de les activitats, abans de realitzar aquesta tramitació cal haver realitzat el tràmit Consulta Prèvia de Classificació de l’Activitat.

Quin cost té:

Taxa associada a aquest tràmit: 1.500 euros. Consultar mode de pagament.

Quan es dóna resposta:

La comunicació prèvia ambiental es presenta un cop finalitzades les
obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l’activitat i
prèviament a l’inici d’aquesta.

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.

Cal aportar:

  • Comunicació prèvia ambiental municipal (PDF)


    • Comunicació prèvia ambiental d’acord amb el model normalitzat.

    • Projecte bàsic i/o memòria ambiental.
      Certificació general tècnica acreditativa que l’activitat i les seves instal·lacions s’ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada per personal tècnic competent o bé pel director de l’execució del projecte.
      Certificacions ambientals específiques establertes a l’ordenança per aquells casos que l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració.
      Acreditació d’haver obtingut la llicència d’obres o d’haver presentat la comunicació prèvia d’obres quan procedeixi, o bé d’haver obtingut l’informe urbanístic favorable.
    • Declaració d’impacte ambiental, sigui la seva resolució administrativa relativa a la no necessitat o, en el seu cas, la declaració d’impacte ambiental favorable o la indicació de la seva publicació, si escau.

    • En matèria de seguretat, un o altre document, segons el cas:
      Document acreditatiu d’haver realitzat el control preventiu en matèria d’incendis i el certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.

    • Certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis emès per una entitat col·laboradora de l’Administració o la seva referència si aquest ha estat emès pels serveis tècnics municipal si es tracta d’activitats, instal·lacions o establiments incloses a l’annex d’activitats amb risc d’incendis de l’Ordenança municipal d’intervenció ambiental, de seguretat i de salut pública

    • Pla de dejeccions ramaderes, en cas d’activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia.

    • Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).

    • Autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
    • Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011

    • Declaració responsable en matèria de comerç pels establiments subjectes al Decret Llei 1/2009, si no s’ha presentat amb la llicència o comunicació.

    • En cas d’actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.

    • Declaració responsable conforme es disposa de pòlissa o contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental de l’activitat, si escau.

    • Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara, si escau.

    • NOTES:



      • Per a la realització del tràmit en línia és necessari adjuntar TOTA la documentació que s'especifica en l'apartat de 'Documentació necessària'

      • Aquest tràmit permet notificació electrònica a través del servei e-NOTUM.

      • Els arxius amb extensions diferents a .DOC, .PDF, .JPG s’han d’enviar comprimits en ZIP o RAR perquè puguin ser suportats per la plataforma de tramitació.

    • Mode de pagament (PDF)

    • Taxes (PDF)

    Canals de tramitació:

    Oficina d'atenció a la ciutadania (OAC)

    c. d'Anselm Clavé, 73 - 08186 Lliçà d'Amunt - Barcelona
    Telèfon: 93 841 52 25
    Fax: 93 841 41 75
    Adreça electrònica: ajuntament@llicamunt.cat
    Horari:  
    Amb CITA PRÈVIA.
    De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h. Dilluns, de 16 a 19 h.
    Horari d'estiu: els mesos de juliol i agost, de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h, tardes tancat.
    Vegeu-ne la situació al mapa
    Darrera actualització: 5.03.2025 | 11:50