Llicència ambiental (Annex II)
Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen als annexos II i IV de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial que s’hi pretengui realitzar un cop autoritzades.
1) Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d’impacte ambiental.
2) Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental: aquestes activitats són les que es troben en algun d’aquests supòsits:
- a) que estigui situada fora de polígons industrials,
- b) que estigui situada a menys de 500 m d'una zona residencial,
- c) que ocupi una superfície d'almenys 1 hectàrea)
- Estan ubicades en espais naturals de protecció especial (PEIN, Xarxa Natura; zones humides conveni Ramsar, altres).
3) Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap procés d’avaluació d’impacte ambiental.
NOTA: d’acord amb l’ordenança municipal reguladora de les activitats, abans de realitzar aquesta tramitació cal haver realitzat el tràmit "Consulta Prèvia de Classificació de l’Activitat".
Quan es dóna resposta:
La resolució es dicta i es notifica en un termini mà xim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona fÃsica o jurÃdica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
Cal aportar:
-
Llicencia ambiental (PDF)
- Sol·licitud de llicència ambiental d’acord amb el model
normalitzat. - Projecte bà sic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic
competent amb el contingut assenyalat a l’Ordenança
d’intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut
pública.
Si l’interessat no ha sol·licitat informe urbanÃstic abans de
sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d’incorporar de
manera diferenciada la informació següent:
- Plà nol d’emplaçament de l’activitat projectada que permeti la
identificació de la finca. - Explicació sintètica de l’activitat projectada que detalli la
seva naturalesa i caracterÃstiques principals. - Necessitats d’ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
- Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels
serveis públics municipals que exigeixi l’activitat. - En els casos d’activitats que, tot i que no estan incloses en la
legislació d’accidents greus projecten tenir alguna de les
substà ncies quÃmiques o categoria de substà ncies tòxiques o
molt tòxiques, de conformitat amb els llindars que
s’estableixen a la normativa de seguretat industrial, s’ha
d’aportar la normativa que determina aquesta legislació.
- Plà nol d’emplaçament de l’activitat projectada que permeti la
- Estudi geològic de les caracterÃstiques del sòl en el qual
s’emplaça l’activitat projectada, sempre que la normativa
especÃfica aplicable defineixi aquesta activitat com a
potencialment contaminant del sòl. - Estudi d’impacte ambiental si la Ponència Ambiental de la
Generalitat ha determinat que l’activitat ha de sotmetre’s a
avaluació d’impacte ambiental. - Document acreditatiu de la designació de la persona que
assumirà la responsabilitat tècnica de l’execució del projecte i
que expedirà la certificació acreditativa de l’adequació de
l’activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada. - Amb carà cter voluntari, s’ha d’indicar el sistema i procediment
per a la verificació del funcionament dels autocontrols de
l’activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació
del tècnic o de la tècnica amb qualificació adequada
responsable de la seva aplicació. - Documentació preceptiva en matèria d’incendis d’acord amb la
Llei 3/2010, del 18 de febrer, i la normativa sectorial aplicable
o Ordre del Conseller competent en la matèria. - En el cas d’activitats ramaderes, pla de gestió de les
dejeccions ramaderes, amb les condicions i continguts
determinats en la normativa d’aplicació. - Qualsevol altra documentació que sigui exigible per la
legislació ambiental aplicable a l’activitat. - En cas d’actuar com a representant legal, declarar la
representació amb la qual s’actua. - Declaració, si cal, de les dades contingudes en el projecte que,
segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat
d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la
qual s’empara. - Declaració responsable en matèria de salut alimentà ria, si és
un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011 (Aquesta
es presentarà quan s’iniciï l’activitat). - Per a la realització del trà mit en lÃnia és necessari adjuntar TOTA la documentació que s'especifica en l'apartat de 'Documentació necessà ria'
- Aquest trà mit permet notificació electrònica a través del servei e-NOTUM.
- Els arxius amb extensions diferents a .DOC, .PDF, .JPG s’han d’enviar comprimits en ZIP o RAR perquè puguin ser suportats per la plataforma de tramitació.
NOTES:
- Sol·licitud de llicència ambiental d’acord amb el model
-
Mode de pagament
-
Taxes (PDF)
Canals de tramitació:
-
Telemà ticament
Tramitar ara -
Presencial