Llicència ambiental (Annex II)

Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen als annexos II i IV de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial  que s’hi pretengui realitzar un cop autoritzades.

1) Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d’impacte ambiental.

2) Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental: aquestes activitats són les que es troben en algun d’aquests supòsits: 

  • a) que estigui situada fora de polígons industrials,
  • b) que estigui situada a menys de 500 m d'una zona residencial,
  • c) que ocupi una superfície d'almenys 1 hectàrea)
  • Estan ubicades en espais naturals de protecció especial (PEIN, Xarxa Natura; zones humides conveni Ramsar, altres).

3) Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap procés d’avaluació d’impacte ambiental.

NOTA: d’acord amb l’ordenança municipal reguladora de les activitats, abans de realitzar aquesta tramitació cal haver realitzat el tràmit "Consulta Prèvia de Classificació de l’Activitat".

Quan es dóna resposta:

La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.

Cal aportar:

  • Llicencia ambiental (PDF)


    1. Sol·licitud de llicència ambiental d’acord amb el model
      normalitzat.

    2. Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic
      competent amb el contingut assenyalat a l’Ordenança
      d’intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut
      pública.
      Si l’interessat no ha sol·licitat informe urbanístic abans de
      sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d’incorporar de
      manera diferenciada la informació següent:

      1. Plànol d’emplaçament de l’activitat projectada que permeti la
        identificació de la finca.

      2. Explicació sintètica de l’activitat projectada que detalli la
        seva naturalesa i característiques principals.

      3. Necessitats d’ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
      4. Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels
        serveis públics municipals que exigeixi l’activitat.

      5. En els casos d’activitats que, tot i que no estan incloses en la
        legislació d’accidents greus projecten tenir alguna de les
        substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o
        molt tòxiques, de conformitat amb els llindars que
        s’estableixen a la normativa de seguretat industrial, s’ha
        d’aportar la normativa que determina aquesta legislació.

    3. Estudi geològic de les característiques del sòl en el qual
      s’emplaça l’activitat projectada, sempre que la normativa
      específica aplicable defineixi aquesta activitat com a
      potencialment contaminant del sòl.

    4. Estudi d’impacte ambiental si la Ponència Ambiental de la
      Generalitat ha determinat que l’activitat ha de sotmetre’s a
      avaluació d’impacte ambiental.

    5. Document acreditatiu de la designació de la persona que
      assumirà la responsabilitat tècnica de l’execució del projecte i
      que expedirà la certificació acreditativa de l’adequació de
      l’activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada.

    6. Amb caràcter voluntari, s’ha d’indicar el sistema i procediment
      per a la verificació del funcionament dels autocontrols de
      l’activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació
      del tècnic o de la tècnica amb qualificació adequada
      responsable de la seva aplicació.

    7. Documentació preceptiva en matèria d’incendis d’acord amb la
      Llei 3/2010, del 18 de febrer, i la normativa sectorial aplicable
      o Ordre del Conseller competent en la matèria.

    8. En el cas d’activitats ramaderes, pla de gestió de les
      dejeccions ramaderes, amb les condicions i continguts
      determinats en la normativa d’aplicació.

    9. Qualsevol altra documentació que sigui exigible per la
      legislació ambiental aplicable a l’activitat.

    10. En cas d’actuar com a representant legal, declarar la
      representació amb la qual s’actua.

    11. Declaració, si cal, de les dades contingudes en el projecte que,
      segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat
      d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la
      qual s’empara.

    12. Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si és
      un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011 (Aquesta
      es presentarà quan s’iniciï l’activitat).

    13. NOTES:



      • Per a la realització del tràmit en línia és necessari adjuntar TOTA la documentació que s'especifica en l'apartat de 'Documentació necessària'

      • Aquest tràmit permet notificació electrònica a través del servei e-NOTUM.

      • Els arxius amb extensions diferents a .DOC, .PDF, .JPG s’han d’enviar comprimits en ZIP o RAR perquè puguin ser suportats per la plataforma de tramitació.


    14. Mode de pagament

    15. Taxes (PDF)

Canals de tramitació:

Oficina d'atenció a la ciutadania (OAC)

c. d'Anselm Clavé, 73 - 08186 Lliçà d'Amunt - Barcelona
Telèfon: 93 841 52 25
Fax: 93 841 41 75
Adreça electrònica: ajuntament@llicamunt.cat
Horari:  
Amb CITA PRÈVIA.
De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h. Dilluns, de 16 a 19 h.
Horari d'estiu: els mesos de juliol i agost, de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h, tardes tancat.
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 21.04.2023 | 11:25