Matrimoni civil
Si trieu el matrimoni civil haureu de tramitar un expedient previ a la celebració del matrimoni.
Què és l'expedient?
És el procediment previ a la celebració del matrimoni, mitjançant el qual els contraents acrediten, en l'expedient tramitat segons la legislació del Registre Civil, que reuneixen els requisits de capacitat establerts al Codi Civil per contraure matrimoni.
On es tramita?
Els tràmits per al matrimoni civil s'han d'iniciar sempre a l'Oficina del Registre Civil del municipi on estiguin domiciliats o tinguin la residència habitual un o els dos futurs contraents. Si estan domiciliats en poblacions diferents podran escollir la que més els convingui.
Quina és la documentació necessària?
En cas que inicieu el procés de tramitació heu d'aportar la següent documentació:
- Sol·licitud d’autorització de matrimoni (model de sota).
- DNI original dels dos, o si escau, del passaport o la targeta de residència.
- Certificat literal de naixement actualitzat, amb data d'emissió inferior a sis mesos.
- Certificat d'empadronament expedit per l'ajuntament amb data d'emissió inferior a tres mesos.
- Acreditació del domicili dels dos últims anys: certificat d’empadronament històric actual expedit per l’Ajuntament competent. Si la persona interessada ha residit a poblacions diferents els dos últims anys, cal indicar el temps que correspongui a cada població. Caducitat: el certificat serà de l’últim mes.
Documentació específica:
- En el cas de ser persones vídues, heu d'aportar el certificat del vostre matrimoni anterior i certificat de defunció del cònjuge.
- En el cas de les persones divorciades o de matrimonis anul·lats, heu d'aportar el certificat literal del matrimoni anterior, on hi constarà la inscripció marginal de divorci o anul·lació.
- En el cas dels menors d'entre 14 i 16 anys heu d'obtenir prèviament la dispensa de l'impediment de prohibició d'edat, tramitat en el Registre Civil. Els menors d'entre 16 i 18 anys heu d'obtenir l'emancipació per concessió dels vostres pares o dels que n'ostentin la vostra pàtria potestat. Un cop emancipats, heu d'aportar certificació literal de naixement amb inscripció marginal d'emancipació.
- En el cas dels estrangers heu d'aportar un certificat del vostre consolat o ambaixada acreditant la vostra inscripció i el vostre estat civil. Us heu d'informar al vostre consolat o ambaixada corresponent si, a més, heu de presentar un certificat de capacitat matrimonial. Tots els documents estrangers els haureu de presentar degudament legalitzats i traduïts per un traductor jurat.
Com demanar els certificats de Registre Civil necessaris?
EN LÍNIA
- Podeu obtenir els certificats en línia al web del Ministeri de Justicia: https://sede.mjusticia.gob.es, a l'apartat de "Certificats". Amb identificació Cl@ve o DNI electrònic es poden descarregar al moment si els certificats són per un mateix; i si no disposeu de certificat electrònic o bé són per altres persones, també es pot fer la petició electrònica al Registre Civil on estigui feta la inscripció, haureu d’adjuntar autorització de l’interessat, i rebre la certificació per correu electrònic des de el mateix lloc web.
PRESENCIALMENT
Sempre que no sigui possible la tramitació en línia de la sol.licitud dels certificats de naixement, matrimoni o defunció o en cas d’urgència per a la seva obtenció, podeu obtenir-los presencialment a l’oficina col.laboradora de Registre Civil, el sol.licitant haurà de residir i estar empadronat a Lliçà d’Amunt, o bé la inscripció haurà de constar en aquesta Oficina de Registre Civil.
Si la persona sol.licitant dels certificats no és la mateixa inscrita, s’haurà de presentar autorització de la persona de la qual es demanen els certificats i fotocòpia del DNI. En cas dels Certificats de defunció s’acompanyarà a la sol.licitud l’autorització del familiar.
Oficina col·laboradora de Registre Civil de Lliçà d’Amunt telèfon 938607214 - 938415225
On s'ha de presentar la documentació necessària?
- Presencialment a l'Oficina col·laboradora del Registre Civil municipal, ho pot presentar qualsevol persona, amb cita prèvia.
- Un cop examinada la documentació presentada es citarà a la parella, que hauran de comparèixer els dos acompanyats de dos testimonis majors d’edat, (poden o no ser familiars).
- Els testimonis hauran de testificar sobre la veracitat dels extrems continguts en l'escrit de la sol·licitud.
Conclusió de l'expedient
- L'encarregat del Registre Civil és qui dicta la resolució de l'expedient. Si finalment aquest resulta aprovat i complet, queda autoritzada la celebració del matrimoni i es fixa la data per a la celebració del casament. Aquell dia hauran de comparèixer els futurs cònjuges amb dos testimonis, que podran o no ser de família, i demés familiars que vulguin assistir a l'acte.
- Aquesta resolució és notificada als interessats i l’han de presentar a l’autoritat davant de la qual tindrà lloc la cerimònia.
- Aquest expedient té una validesa d'un any a comptar a partir de la data de la resolució del mateix.
Cal aportar:
Canals de tramitació:
-
Presencial
Cal demanar cita prèvia.