La Festa Major 2026 consolida la seva aposta pel públic familiar
La Festa Major tornarà a oferir una programació pensada perquè els infants i les famílies puguin gaudir de la festa amb activitats repartides al llarg de tota la setmana i en diferents espais del municipi. L’objectiu és complementar els actes tradicionals amb propostes lúdiques i participatives per a totes les edats.
La Biblioteca Ca l’Oliveres serà un dels escenaris d’aquesta programació amb l’Escape Room familiar El Malefici i una nova edició de la Ruta dels Detectius, una activitat que convida les famílies a descobrir el municipi a través de proves i enigmes. Per a l’Escape Room i la Ruta dels Detectius cal fer inscripció prèvia, a partir del dia 31 d’agost.
L’oferta també inclourà activitats refrescants i de gran format, com l’Aquafesta, a la pista poliesportiva de Palaudalba, i el Supermegalodón i Combo Lunys, un circuit inflable aquàtic instal·lat al Camp de Futbol Municipal perquè els més valents puguin combatre la calor mentre es diverteixen.
La programació familiar es completarà amb la tradicional fira d’atraccions, que tornarà a instal·lar-se a l’esplanada de l’Institut Lliçà del 10 al 13 de setembre. A més de ser un dels espais més esperats de la Festa Major, cada dia, de 19 a 20 h, oferirà una hora sense música per facilitar que les persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA), hipersensibilitat sensorial o altres necessitats puguin gaudir de les atraccions en un entorn més tranquil.
Amb aquesta oferta, la Festa Major consolida l’aposta iniciada l’any passat per ampliar les activitats adreçades als infants i a les famílies, perquè tothom pugui trobar-hi el seu espai.
Activitats infantils i familiats de la Festa Major 2026
Les activitats infantils i familiars poden trobar-se al programa d'activitats de la Festa Major 2026 destacades amb un símbol de color groc (
).
TALLER DE MONSTRES, QUIMERES I ALTRES CRIATURES FANTÀSTIQUES
Dilluns 7 de setembre a les 17.30 h a la Biblioteca Ca l’Oliveres
Entre les 17.30 i les 19.30 h, acosta’t a la biblioteca a crear criatures fantàstiques inspirades en l’imaginari popular. Podreu escollir entre un munt de formes, combinar-les i personalitzar-les. A càrrec de Catàrtic. Adreçat a famílies amb infants a partir de 3 anys. Sense inscripció prèvia.
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt
ESPECTACLE INFANTIL UN PAÍS DE CONTE
Dimarts 8 de setembre a les 18 h a l'Era de la Biblioteca Ca l’Oliveres
Un viatge a través dels contes per terres de parla catalana, des del Pallars fins a Mallorca, passant per l’Alt Berguedà. Els companys de viatge? Una deessa de la mar trista i solitària, uns éssers fantàstics diminuts i entremaliats i uns gegants formidables! Esteu a punt? A càrrec de Carles Cuberes, música i animació. Adreçat a públic familiar.
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt
ESPECTACLE LA MALETA VIATGERA
Dimecres 8 de setembre a les 18 h a l'Era de la Biblioteca Ca l’Oliveres
Un viatge fet d’històries i cartró. Narració visual amb titelles i petits objectes. Experiència participativa del conte del Patufet. A càrrec de Cia. La Petita Brownie. Adreçat a públic familiar.
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt
ESCAPE ROOM FAMILIAR EL MALEFICI
Dijous 10 de setembre a les 18 h a l'Era de la Biblioteca Ca l’Oliveres
Una misteriosa maledicció amenaça el poble i només el treball en equip, l’enginy i l’observació us permetran trencar-la. Endinseu-vos en una aventura plena d’enigmes, reptes i sorpreses en aquest escape room itinerant. Cal inscriure’s prèviament en equips de 4 a 6 persones. L’activitat és recomanada a partir de 6 anys. Els equips formats exclusivament per participants de 10 anys o més hauran d’anar acompanyats durant tot el recorregut per una persona adulta responsable. Els equips amb participants menors de 10 anys hauran d’incorporar com a mínim una persona adulta com a membre de l’equip. Inscripcions des del dia 31 d’agost fins al mateix dia de l’activitat a les 14 h. Activitat gratuïta. Places limitades a 20 equips.
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt i patrocinat per Terra Jardí
AQUAFESTA
Divendres 11 de setembre a les 18 h a la Pista poliesportiva de Palaudalba
Aquesta Festa Major refresca’t amb estil al costat de la cia. Més Tumàcat! Sabem que amb l’aigua no s’hi juga, però això no vol dir que no ens puguem divertir. Per això, et portem Tumàcats d’aigua, un espectacle únic per combatre la calor mentre cuidem cada gota!
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt i patrocinat per Vivers Ernest
SUPERMEGALODÓN I COMBO LUNYS
Dissabte 12 de setembre a les 10 h al Camp de Futbol Municipal
Quaranta metres de diversió refrescants per als més valents a partir de 8 anys! I per als més petits l’inflable Combo Lunys. Es recomana portar banyador, tovallola i calçat adequat.
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt i patrocinat per Grup Zedis
TARDA GEGANT
Dissabte 12 de setembre a les 16.30 h a l'Era de la Biblioteca Ca l’Oliveres
Una tarda pensada perquè els més petits gaudeixin del món geganter! Hi trobareu animació infantil, inflables, activitats, berenar gratuït i el sorteig de paneres. A més, a les 17.15 h podreu participar en el taller de capgrossos, on haureu de portar una capsa de cartró de casa per crear al vostre propi capgròs. I a les 19 h començarà la 7a edició del Conte Gegant, una cita imprescindible per gaudir d’una història en família.
Organitzat per la Colla de Gegants de Lliçà d’Amunt, col·labora l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt i patrocinat per Esclat
RUTA DELS DETECTIUS
Diumenge 13 de setembre a les 8.45 h sortida des de la Biblioteca Ca l’Oliveres
Una aventura interactiva per descobrir el territori en família. Ruta fàcil i apta per a totes les edats, amb sortida a les 9 h. A l’arribada, obsequi per als infants que hagin completat l’activitat, photocall i refrigeri saludable per a tothom. Cal fer inscripció prèvia a partir del dia 31 d’agost. Places limitades.
Organitzat per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt